وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

قفسه یک/ بازخوانی یک پرونده+دانلود سند تأملات راهبردی حزب مشارکت

"تهاجم شیطانی" اولین کتابی است که در طرح قفسه [به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده] معرفی می شود. این کتاب 72 صفحه ای و کم حجم به قلم م.سلحشور و به همت انتشارات فیضیه و دفتر انتشارات اسلامی چاپ شده است و بصورت کوتاه و گویا مواردی از تهاجم ناتویست های فرهنگی در قالب سمپاشی روزنامه های زنجیره ای و لجن پراکنی رسانه های مدعی آزادی و اصلاح طلبی (بخوانید افساد طلبی و اباحه گرایی) را با تمرکز بر بازه زمانی سال های 79-1376بصورت مستند و دسته بندی شده، مورد کنکاش و واکاوی قرار می دهد.

علت انتخاب و انتشار این کتاب و این پست، شرایط سیاسی پیش روی ملت و حکومت اسلامی و دلواپسی از تلاش خودفروختگان داخلی برای پاکسازی حافظه تاریخی مردم انقلابی ایران اسلامی و پوست اندازی و ارائه چهره ای امام دوست و خط امامی و مدافع ارزش ها به نسل های چهارگانه انقلاب بالاخص نسل سه و چهار که شاید آشنایی کمتری با گفتمان و جریان مرموز دوم خرداد داشته باشند، می باشد. پیر و مراد و استاد و امام ما حضرت روح الله (رحمة الله علیه) این آسیب و خطر همیشه در کمین را در جلد2 صحیفه نور صفحه 84 اینگونه متذکر می شوند و سرنخ را به دست دلسوزان و نسل های پی در پی انقلابی می دهند: "درست آنچه امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد و تاریخ روشنگر نسل های آینده است. امروز قلم های مسموم درصدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند." ارتجاع یعنی رجوع و بازگشت به عقب و اینجا از همان جاهایی است که ارتجاع، شیرین می شود؛ زیر ذره بین بردن و تورق کتاب و در کنارش سطل زباله تاریخ.


ادامه این جستار، گزیده و ویراسته نوشته ای است که در سال 87 تحت عنوان "بازخوانی یک پرونده" در موضوعی مشابه، نوشته شد که قسمت هایی از آن، برش هایی بود از کتاب تهاجم شیطانی. کتاب مذکور مشتمل بر یک مقدمه و دو بخش می باشد. در بخش اول شبهه افکنی ها، تحریف ها و تهاجمات به انبیاء و ائمه، عاشورا، امام خمینی(ره)، اصول اعتقادات و ارزش ها، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، قانون اساسی، دفاع از منتظری، جدایی دین از سیاست و صلح خاورمینه با ذکر تهاجم، نویسنده یا گوینده و مأخذ صورت بندی شده است. در بخش دوم کتاب که صفحات انتهایی را به خود اختصاص داده است کاوش در حمایت دشمنان و بیگانگان از دگر اندیشان و شبهه افکنان و هماهنگی آنان با ایادی داخلی، محور اصلی است که زیر ذره بین نویسنده رفته است.

:: نگاه از نزدیک؛ ارتجاع از جنس لیبرال های خواهان جامعه مدنی یا معماران فروپاشی از درون!

در این نوشته، عملکرد مطبوعاتی مزدوران قلم به دست مدعی اصلاح طلبی در حواشی سال های 77 تا 79 به صورت مستدل و مستند و البته کوتاه به بوته نقد کشانده خواهد شد.

قلم و سرنیزه... این دو شمشیر بران که یکی بر جسم خاکی، خط می اندازد و دیگری در روان اما این کجا و آن کجا! 

اثر سرنیزه بر بدن به مرور زمان رفع و ترمیم می شود اما تاثیر قلم نویسنده (چه متعهد چه غیر متعهد) عمیق تر و ماندگارتر است چراکه بعد اصلی وجود انسان یعنی روح و فکر آدمی را تحت اثر قرار می دهد و همین عمق تاثیر و جایگاه والای قلم است که گفته اند :« مداد العلماء افضل من دماء الشهداء».

اما اگر این شمشیر دو سر، در بین انگشتان انسانی مبتذل و سکولار، شروع به چرخیدن نماید آن وقت است که استحاله و انحراف فرهنگی و عقیدتی در یک جامعه شیوع و گسترش می نماید و آن روز، روز مرگ ارزش هاست و به تبع آن رکود و ابتذال حیات فکری و اجتماعی یک ملت.

حواشی سال های 77تا79 سلطنت طلبان، اپوزیسیون(ضد انقلاب داخلی و خارج نشین) و اصلاح طلبان، دست در دست هم  به کین با برنامه ریزی مدون شروع به اخذ مجوز انتشار مطبوعات نمودند، مجوزهای بی حد و حصری که به کرات در یک روز بیش از 30 مجوز(!) توسط وزارت ارشاد آن زمان صادر می شد و امثال محسن سازگارا (که در زمان جنگ تحمیلی با رانت دولتی، دلار می گرفت و در بازار سیاه می فروخت، تعاونی مطبوعاتی کشور را ایجاد و به ساماندهی و سازماندهی نشریات هتاک و شالوده شکن پرداخت) و اینجا بود که نوعی ولنگاری مطبوعاتی حساب شده (به بهانه آزادی بیان) بوجود آمد و زنگ های خطر یکی پس از دیگری به صدا در آمدند. استکبار و ایادی داخلی و خارجی اش جنگ، کودتا، ترور، شورش و خلاصه همه گزینه های سخت افزاری را امتحان کرده بودند و حالا تنها امیدشان استحاله از درون بود (در شرایط ناامیدی از براندازی) یا همان جنگ نرم (تهاجم فرهنگی) که یکی از ابزار آلات موثر در این حیطه "مطبوعات" و ایجاد اختلال در نظام فکری-عقیدتی مردم و در یک کلام، آندلس سازی جامعه ایرانی و هدایت بسمت فروپاشی از درون و مهار مولفه های قدرت جمهوری اسلامی، می باشد. اما جالب اینجاست عده ای آن زمان وجود این چنین دشمن و تهدیدی را انکار کرده و آن را توهم توطئه می نامیدند! تا با این ترفند، اصل وجود دشمن و طراحی های او را انکار و مردم انقلابی ایران را از میدان حضور به حاشیه رانده و ضربات کاری خود را بر مراکز حیات انقلاب اسلامی وارد نمایند. مقام معظم رهبری در یکی از رهنمودهای راهبردی و بیدارکننده شان فرمودند:« یک عده می خواهند وانمود کنند که ما اصلا دشمن نداریم! یک عده می خواهند وانمود کنند که اصلا توطئه ای علیه ملت ایران نیست! اینها هم رفیق های همان ها هستند! در روزنامه ها می نویسند و گاهی در سخنرانی ها می گویند که اصلا توطئه ای وجود ندارد، خیالات است که شما می کنید! نه، دشمن از همه طرف توطئه می کند.» (9فروردین77)                

> در زیر بخش بسیار کوچکی از شبهات و هتاکی های مزدوران مطبوعاتی ضدانقلاب داخل نشین، با آدرس در چند بخش آورده شده است که در میان نویسندگان آنها از رئیس جمهور و وزیر دیده می شود تا نویسنده های شبه منورالفکر و سیاهه نویسان آماتور و خیابانی:

1- تهاجم به امامان معصوم(ع):

* تراژدی حسین بن علی(ع) مشابه تراژدی های آنتیگونه، تامس مور و جان پروکتور است. حنایی کاشانی، کیان فروردین 78

* در حیطه ولایت باطنی، رابطه مرید و مرادی برقرار است، اما در حیطه ولایت سیاسی، حتی ائمه هم وجوب اطاعت ندارند، چه برسد به فقیه. مردم می توانند بر امام معصوم هم خرده بگیرند، انتقاد کنند و در جایی فرمانش را اطاعت نکنند. عبدالکریم سروش، ماهنامه کیان آبان77

* اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد، حتی علیه خدا…ابراهیم اصغرزاده،آفتاب امروز 2/6/78

* آدم زمینی نباید در پای ایدوئولوژی های ناکجا آبادی قربانی شود. اکبر گنجی، صبح امروز 26/2/78

* مردم حق دارند همه مسئولین را به سوال کشیده و از آنها انتقاد کنند حتی اگر آن مسئول، پیامبر و امام معصوم باشد، بلکه به خود خدا هم می توان اعتراض کرد و او را فتنه گر نامید. محمدی اصفهانی، ایران 24/4/79

* نظریه وصایت و شورا که پس از پیامبر اجرا گردید، می تواند جانشینی برای نظریه ولایت فقیه، بعد از دوران ائمه باشد. تقی رحمانی، نشاط مهر87

* صحت قصه حضرت یوسف، در قرآن کریم، از محالات است. ح.م. صبح امروز، خرداد78

2- تهاجم به عاشورا:

* عاشورا، نماد زنده در آتش افتادن سیاوش است، داستان عاشورا در ایران، داستان دمیدن روح اسطوره سنت شده سیاوش در تن اسطوره زنده و پویای حسین(ع) است. فاطمه گوارایی، پیام هاجر23/1/79ش311

* فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می شود. عبدالکریم سروش، نشاط12/3/78

* ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه، کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین(ع) نیست. مدیر آموزش و پرورش مازندران، اخبارویژه کیهان10/3/79

* جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می شود وگرنه چنین جهادی بی معناست. فاضل میبدی، نشاط اردیبهشت78

* شهادت طلبی را مرحوم شریعتی به جامعه یاد داد. حمیرضا جلائی پور، کیهان26/3/79

* امام حسین(ع) برای مقابله با قتل های زنجیره ای قیام کرد. عبائی خراسانی، بامداد21/1/79


3- تهاجم به امام خمینی(ره):

* مبانی و اصول آیت الله خمینی که متکی به فقه و سنت شیعه است، دیگر کارآمد نیست. یوسفی اشکوری، جهان اسلام11/3/78

* فتاوای فقیهان برای خودشان حجیت دارد. محمد مجتهد شبستری، بعثت3/6/77

* اشغال لانه جاسوسی، امری عبث بود و زیان های جبران ناپذیری برای مردم ایران، به بار آورد. ابراهیم یزدی،هفته نمه آبان ش49

4- تهاجم به ارزشها:

* اگر این حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصیت زن شود، قطعا مضر است…مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند. سید محمد خاتمی، همبستگی16/8/79

* تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. سالار بهزادی،صبح امروز23/8/78

* حکم حرمت چاپ و فروش کتب ضاله در زمان حال، بی معناست. ابوالفضل موسویان،پیام هامون ش26

* نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. مهاجرانی، آریا13/1/79

* در تاریخ جدید خدای که مومنان کشف می کنند ممکن است با خدایی که گذشتگان کشف می کردند، متفاوت باشد. عبدالکریم سروش،کیان52

* خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم الله شروع کرده باشم. بهزاد نبوی، جمهوری اسلامی13/2/79

* نفی خطوط قرمز و انکار فصل الخطاب ها ضروری است، خطوط قرمز باید پاک شود. صادق زیبا کلام، پیام هاجر شهریور87

* در برابر هجوم فرهنگ بیگانه نباید عکس العمل نشان داد. علی قربانپور، پیام هاجر ش234

* مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان، نماد عقب افتادگی است. نوشین احمدی، جامعه سالم11/8/78

* برخورد با توهین کنندگان به مقدسات چون منجر به اشاعه توهین می شود، خود اشاعه فحشاست. مهاجرانی،اخبار اقتصاد5/7/78

* توهم تهاجم فرهنگی، ناشی از احساس ضعف و ترس است. مجید شریف،هفته نامه آبان شهریور77

* هیئت های مذهبی، منشا خشونت اند و بسیجی ها، اعضای تشکیل دهنده این هسته ها هستند. محمد قوچانی، عصرآزادگان20/1/79

5- تهاجم به انقلاب اسلامی:

* انقلاب اسلامی، متاثر از الگوی حکومت شوروی سابق است و سرانجام آنها هم یکسان خواهد بود. عباس عبدی،راه نو21/6/77

* اکنون پس از گذشت بیست سال همه آرمان های انقلاب فروریخته است! هوشنگ گلشیری، ایران جوان20/12/77

* از این به بعد دیگر نمی توان بقای نظام جمهوری اسلامی و ثبات و اقتدار آن را بر مبنای نگهبانان دین سنتی تضمین کرد. هاشم آغاجری،پیام هامون23/12/78

* بنای حکومتی مبتنی بر آرمان های متعالی و مقدس یک اشتباه نابود کننده است. بی نام،جهان اسلام5/11/77

* سر دادن شعار مرگ و آتش کشیدن پرچم آمریکا، اعمالی زشت و وحشیانه است. مهاجرانی،جبهه30/5/78

* حکومت در دست ماست. ما به اهداف خود رسیده ایم. ما اصلاحات خودمان را که تغییرات در نظام و رهبری است، از طریق مجلس ششم انجام خواهیم داد. محسن کدیور، یالثارات ش93 

>> این دست تهاجم ها در مقوله های دفاع مقدس، جدایی دین از سیاست، بحث آقای منتظری و تصمیم امام راحل(ره)، قانون اساسی، صلح خاورمیانه و… با شدت تمام از سوی مدعیان اصلاحات پیگیری می شد بگونه ای که گری سیک عنصر برجسته سازمان سیا و مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به ایران طی مصاحبه ای اعلام کرد:« چگونه خوشحال نباشیم از اینکه موج تازه ای در ایران برپا شده که مصمم است طومار حکومت اسلامی را در هم بپیچد و حکومتی نظیر حکومت ایران در دوران شاه و عربستان سعودی را روی کار می آورد.»


دانلود ضمیمه الکترونیکی قفسه

دانلود جزوه "مجموعه یادداشت های جنگ نرم به انضمام متن کامل سند تأملات راهبردی حزب منحله مشارکت" با حجم 578کیلو بایت و در قالب PDF که شامل ده مقاله در موضوع ابزار و شیوه های نوین جنگ نرم به همراه سند تأملات راهبردی که بعنوان مانیفست و دستور العمل دوم خردادی ها می باشد که از کتب حسین بشیریه (نظریه پرداز لندن نشین) اقتباس و در کنگره سال 87 حزب دولت ساخته مذکور، تصویب شده است و در سال 88 در بازرسی از منزل سعید حجاریان، کشف و منتشر شده است، خواندن این سند لو رفته را به همه دوستان و مخاطبین گرامی توصیه می نمایم.

 


 ::: برای دانلود اینجا را کلیک کنید :::


ته نوشت

این مطالب، گفته و پلی به فراخور حال به گذشته زده و نبش قبری انجام شد. برای مصونیت سازی و تلنگرانه ای چندوقت یکبار، تاریخ را باید از بر بود چراکه اشخاصش تغییر اما مبانی اش ثابت و تکرارپذیر است. از ابتدای انقلاب اسلامی پر هیبت و تکان دهنده ملت ایران در روز های سرد بهمن ماه 1357 تا الان، هرچه تاریخ این سی و چند ساله مرور و زیر و شود به حقیقتی عینی خواهیم رسید و آن این است که جهت فلش برادراهای دایره امتحانات الهی همواره درونگرا و به سمت داخل بوده است و مرحله به مرحله کوره انقلاب، یوم الحساب ها و یوم تبلی السرائرهای خود را به یارانی که ادعای پرعیاری دارند، نزدیک تر می کند تا مشخص شود کدامین اشخاص، جریانات و جبهه ها و باندها از منتهی الیه چپ چپ تا منتهی الیه راست راست از جاده انقلاب بسمت زباله دان تاریخ، تخته گاز می روند و درس عبرت می شوند و در آنسو چه کسانی الگو؛ لیبلوکم ایکم احسن عملا؛ سنت قطعی خدای راستی آزماست. بی آبرویی درست نکنید، لجاجت و رفتار کودکانه سیاسی، حب دنیا که رأس کل خطیئه است، سربازان بروز شده انگلیس منحوس و خبیث هم از لندن بر گشته اند و اصلاحات هم طالب عذر بدون گناه است تا پروژه فوق سری "طرح تماس3" شان را برای فتنه انگیزی عملیاتی کنند با پیاده نظام قدیم و جدیدشان و بحران تراشی فرزندان انقلاب خوار، عمر و عاص و ابوموسی جلوی ما رژه می روند خوب نگاه کنید. تاریخ را فراموش نکنید و خوب بخوانید. مولا علی(ع) فرموده اند چنان تاریخ را خوانده ام که گویی میان آنها زیسته باشم.

تعمیم این فضای وادادگی و خیانت و وطن فروشی به فرهنگ، پرونده هسته ای، غائله سازی قتل زنجیره ای و کوی دانشگاه و اعتبارزدایی از نهادهای حکومتی، سیاست خارجی ذلیلانه، مردم گریزی با پوششش توهمی نخبه گرایی شبه روشنفکری لیبرالی، بسط و توسعه شبکه های جاسوسی، بازی در نقش معماران عصر فروپاشی از درون و طراحی کودتای آمریکایی، دریافت کمک نفتی اعراب و کنگره آمریکا جهت براندازی و تغییر و مهار رژیم، فساد نفتی و گازی و سازمانی و قراردادهای ترکمانچای اصلاحات با اجانب، دسته بندی مردم به شهروند درجه یک و دو، جولان ورشکسته های سیاسی و اراذل فرهنگی و ایدئولوگ های اروپای شرقی و فعال در اضمحلال نظامات کمونیستی در دولت و مجلس، پیگیری گفتگوی تمدن ها و دریافت برچسب محور شرارت از سوی جرج بوش، حرکت بسمت کمک به طالبان در حمله آمریکا به افغانستان، نامه 127 نماینده مجلس ششم افسادطلبان به رهبری جهت حذف شاخه های نظام و پیشنهاد بیشرمانه نوشیدن جام زهر، مجلس اصلاحات هم خودش مثنوی هفتاد من دارد!: لوایح دو قلو، رشوه خواری علنی، تحصن با همراهی لیبرال ها و متواریان جبهه ملی، جولانگاه مفسدین سیاسی و اقتصادی و کار به نحوی در مجلس ششم خراب بود که میم.کاف (ریاست مجلس وقت!) که رشوه چند صد میلیونی گرفته بود و در دادگاه هم محکوم شده بود، تقلا می کرد جلو اینان را بگیرد!!!، خلاصه هردم از این باغ بری می رسد و جای کار بسیاری دارد که مردم، کارنامه و عملکرد جریانات مختلف را مثل ویترین، جلوی چشمشان داشته باشند چراکه تاریخ نه آیة الکرسی می خواند و نه مویز می خورد که حافظه اش تقویت شود و بهترین راه ثبت و مررور است.

اینها با انقلاب تضاد گفتمانی در مبانی داشتند و دارند اما زیر تابلوی خط امام، افکار امام را به موزه می بردند و حاکمیت دوگانه را در نظر و عمل پی می گرفتند. برای شناسایی و خنثی سازی تحرکات این دست جریانات منحرف و فتنه زا باید  مبانی و زیربناهای آنان بدرستی مورد مطالعه و شناسایی و در مرحله دوم روبناها و مصادیق و بازیگران متلون و چندرنگ این نحله ها و فرقه های مسموم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.


خارج از گود!

برای آشنایی با "طــرح قــفــســه" اینجا را کلیک کنید