وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

احمدی نژاد در ایران نصرالله در لبنان

 : بیداری اسلامی از جمله تعابیری است که با پیروزی انقلاب اسلامی وارد لغت نامه سیاسی عالم شد. ممکن است بپرسند مگر مسلمانان خواب بودند که حالا با پیروزی انقلاب اسلامی بیدار شده باشند؟  در جواب این دسته از مخاطبین باید گفت که تا قبل از انقلاب 57، استکبار جهانی(حالت عام) خیمه سنگین خود را بر سرتاسر گیتی علی الخصوص ملت های ضعیف و کشورهای مسلمان انداخته بود و خود را صاحب و مالک دنیا تصور و معرفی می کرد و ملت ها و دولت ها هم خواسته یا ناخواسته به این تقسیم بندی تن داده بودند و این روالی عادی در سطح روابط بین المللی محسوب میشد البته تا 22 بهمن سال 57.

:: با وقوع انقلاب اسلامی ملت ایران و پیروزی آن به رهبری امام خمینی(ره) و تبیین آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی موجی از ترس در دل ابرقدرت ها و امید در دل ضعیف انگاشته شدگان عالم شکل گرفت. تا آن زمان کشورها یا زیر پرچم آمریکا سینه میزدند یا شوروی و لاغیر اما انقلابی های مسلمان ایرانی به تبعیت از پیر و مرادشان شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» سر دادند که این موضع گیری ها حاکی از استقلال رای و عمل نظام اسلامی در مسائل ملی و بین المللی بود.تا آن زمان کشورها به دو دسته سلطه گر و سلطه پذیر تقسیم میشدند و دسته سومی وجود نداشت اما نظام نوپای جمهوری اسلامی با برهم زدن تمامی این معادلات مرسوم آن زمان، بر این مساله پای می فشرد که م انه سلطه گریم نه سلطه پذیر.

::: همین آرمان ها و جهتگیری ها بود که ملت های ضعیف انگاشته شده را شیفته جمهوری اسلامی و در طرف مقابل دولت های خودکامه و مستکبر را به فکر انداخت تا چاره ای برای ریشه کن کردن شجره طیبه جمهوری اسلامی و به تبع آن افول نور امید در دل ملت های مستضعف، بیابند فلذا در این راه از تمام ابزارآلات سخت و نرم  خویش از جنگ هشت ساله و ترور مهره های انقلاب و کودتا گرفته تا وارد کردن مزدوران خودفروخته به بدنه مدیریتی کشور و... کمک گرفته اند اما در واقع همه این تهدیدها با مدیریت نظام خنثی و گاها به فرصت تبدیل شدند بگونه ای که امروز بسیاری از ملت ها و دولت ها با تاسی از شیوه "مقامت" و شعار "ما می توانیم"  بارها و بارها استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای امپریالیست و اسرائیل صهیونیست را به خاک مذلت کشانده اند. 

  دکتر محمود احمدی نژاد    سید حسن  نصرالله

:::: حزب الله لبنان در جنگی 33 روزه که با هدف نابودسازی بیداری اسلامی در جنوب لبنان از سوی اسرائیل در تابستان 2006 شروع شد، توانست با اتکا به خداوند و قوه ایمان بر این جرثومه فساد غلبه کند یا همین چند ماه پیش بود که دولت قانونی و مردمی حماس در غزه موفق شد در جنگی نابرابر که با قصد خاموش سازی بیداری اسلامی مردم فلسطین آغاز شده بود، اسرائیل را با شکستی مفتضحانه بدرقه کند.

اما این بیداری اسلامی و تفکر مقاومت در بین ملت های غیر مسلمان سراسر دنیا هم از دل آفریقا گرفته تا حیات خلوت آمریکا، طرفداران بسیاری دارد بگونه ای که این کشور ها هم اکنون و به خصوص پس از روی کار آمدن دولت اصولگرای نهم روابط تنگاتنگی با ایران برقرار نموده اند که نگرانی مقامات آمریکایی و اسرائیلی را در پی داشته که این خود حاکی از اهمیت موضوع است.

::::: این همه بهانه ای بود تا براین نکته پای فشاری نمایم که آمریکا و آمریکایی صفتان همیشه نارضایتی خود را از پیروزی جبهه حق و مقاومت به اشکال گوناگون نشان داده اند و همه تلاش خود را برای نابودی و یا حداقل تضعیف این نهادها بکار برده است که این امر نشان دهنده ترس آمریکا از این هسته های فعال و کارای کوچک و بزرگ مقاومت می باشد.

:::::: 17 خرداد در لبنان انتخابات پارلمانی برگزار می شود و در همین راستا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی هایش تاکیدات بسیاری بر حضور مردم لبنان در انتخابات داشت که در این صورت با نفوذی که در این سالها از حزب الله در بین مردم لبنان سراغ داریم پیروزی جناح حزب الله امری بعید نیست چیزی که خوشایند غرب نخواهد بود که انشاالله نتیجه آن سنگی بر دهان استکبار خواهد بود.

اما اندکی بعد در روز جمعه 22 خرداد 88 در ایران اسلامی عزیز(کانون بیداری اسلامی جهان) انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، به فرموده حضرت آقا در اولویت اول با حضور حداکثری مردم و در اولویت دوم انتخاب اصلح ترین فرد برگزار خواهد شد. با مرور واگویه های سران آمریکا و اسرائیل و نوکران داخلی آنها ترسی عظیم از انتخاب مجدد و پیروزی دکتر احمدی نژاد مشهود است که اگر ملاک را سخن امام خمینی(ره) قرار دهیم باید از این ترس و خشم آنها خوشحال باشیم و به درست بودن راهمان مطمئن باشیم.

استکبار جهانی و به خصوص مزدوران داخلی آنها تمام مکر و نیرنگ خود را به میدان آورده اند و حتی تضادهای حزبی و سلبقه ای خود را کنار گذاشته و تمام قد در برابر "مردی از جنس مردم" قد علم کرده اند و از هر حربه ای برای تضعبف دولت نهم بهره می برند اما "دولت ملت"، دولت کریمه است و خدمت در سکوت را به غوغاسالاری اصلاح طلبانه ترجیح می دهد چراکه تخریب گران دولت عزت ملی(تعبیر مقام معظم رهبری) گوش هایشان را بسته اند و زبان هایشان را دراز کرده اند و جز حرف باطل خود چیزی را حق نمی دانند! و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین.

.:::. به حول و قوه الهی و با تیزهوشی و فهمی که از مردم سراغ داریم و بیداری ملت ها نتیجه انتخابات پارلمانی 17 خرداد لبنان و انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد ایران پاسخ مثبت دوباره ای خواهد بود به جبهه مقاومت اسلامی: احمدی نژاد در ایران و  نصرالله در لبنان.