وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

پروژه دانشگاه داغ

> بی شک رخدادهای پس از انتخابات 22خرداد88 و موضع گیری های متفاوت و گاه متعارض اشخاص، گروه ها و احزاب نسبت به آن، تاثیرات عینی غیر قابل انکاری را در بدنه جامعه نهاده است بگونه ای که تبعات آن در ارتباطات مردم و بصورت ماهوی در فضای دانشجویی قابل رصد خواهد بود. 

                   

در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دانشگاه از چنان عمق تاثیرگذاری در سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردار است که اصلاح مملکت منوط به اصلاح دانشگاه شمرده شده است.

این سطح اهمیت و جایگاه رفیع دانشگاه سبب شده تا برخی جریانات مغرض از دانشگاه بعنوان میدان نبرد و از دانشجو به مثابه پیاده نظام این میدان جهت نیل به اغراض و اهداف سیاسی و تصفیه حسابهای شخصی سوء استفاده نمایند.

در این نوشتار کوشش شده است تا عوامل شکل گیری اغتشاشات اخیر و چرایی کشیده شدن آن به فضای دانشگاه و راهکارهای پیش رو جهت مقابله مورد بررسی قرار گیرد.  

>> «القاء تقلب» پروژه ای که مدتها پیش از انتخابات 22 خرداد بصورت کاملا هماهنگ میان جریانهای معارض داخلی و خارجی کلید خورد بگونه ای که تجدیدنظرطلبان مدعی دموکراسی در رسانه های بیشمار مکتوب و غیرمکتوب خود در انتخابات برگزار نشده تشکیک کردند! که این خود واکنشی پیش دستانه به شکستی بود که طیف مذکور علم به آن داشتند. پس از مشخص شدن پیروزی قاطع احمدی نژاد در انتخابات، طیف موسوی و اطرافیانش با یارگیری ها و شبکه سازی های ایجاد شده، وارد فاز اردوکشی خیابانی شدند تا عقده های حزبی را با پیاده نظام فراهم آمده کف خیابانها با نظام تصفیه کنند تا به تئوری سعید حجاریان مبنی بر فشار از پایین و چانه زنی از بالا جامه عمل پوشانده باشند، اما این تحرکات به مرور زمان از فاز انتظامی وارد فاز امنیتی شد و نیمه پنهان اقدامات موسوی و طیف متبوعش در راستای تضعیف و تغییر نظام برای عموم مردم مشخص شد تاجایی که هم اکنون در فراخوان های مسلسل وارشان با نه بزرگ مردم مواجه می شوند.

          

نشانه های متعددی دال بر سازماندهی بودن و هدفمند بودن تحرکات اخیر در دست است که از آن جمله بصورت اختصار میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

- مصاحبه امیرحسین مهدوی(عضو مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب و سردبیر روزنامه انتخاباتی اندیشه نو ستاد موسوی) با خبرگزاری ایسنا و اذعان وی به این مطلب که طرح ریزی اغتشاشات اخیر از مدتها پیش در ستاد موسوی در صورت پیروزی یا شکست صورت گرفته است.

- تحریک مردم به اغتشاش از سوی عناصری چون خاتمی، هاشمی(به همراه خانواده) و سران اصلاحات.

- سفرهای روزافزون عناصر استعمار پیر به کشور و رشد چشمگیر آن قبل از انتخابات.

- راه اندازی بی بی سی فارسی توسط دولت بریتانیا تنها 4 ماه پیش از انتخابات و در حالیکه کمپانی بی بی سی با بحران مالی شدیدی دست و پنجه نرم میکرد و راه اندازی شبکه ای جدید  آن هم برای ایران هیچ صرفه اقتصادی نداشت و نقش این رسانه استعماری به همراه صدای آمریکا در مدیریت آشوبها و تبدیل آن به اتاق جنگ اغتشاشات غیر قابل انکار است.

- اعزام خبرنگاران ایرانی به لندن از سوی آسوشیتدپرس و آموزش رسانه ای-نظامی به آنها و سپس آموزش ارسال خبر در شرایط بحرانی بوسیله لپ تاپ و تلفن ماهواره ای در کویر اطراف سمنان.

- اعترافات حسین رسام (تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس) به ایجاد ارتباط با سران و مهره های موثر اصلاحات همچون عطریانفر، لیلاز و شمس الواعظین.

- اعلام هشدار سایت وزارت امور خارجه انگلیس مبنی بر احتمال ایجاد درگیری و نابسامانی اوضاع انتخاباتی ایران و این در حالی بود که در 30 سال برگزاری انتخابات در ایران هیچگاه سابقه درگیری و اغتشاش دیده نمیشود که حالا بریتانیا بیاید و احتمال بدهد. 

-ایجاد دفتر امور ایران در امارات توسط دختر دیک چنی و سفرهای متعدد اصلاح طلبان جهت دریافت فرمول های فکری و مالی.(افرادی چون محمد قوچانی)

- ...و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!


>>> میرحسین موسوی(نامزد ناکام انتخابات) و اطرافیانش با توجه به از دست دادن بدنه اجتماعی و مردمی خود بواسطه عملکرد نامعقول و غیر قانونی و دیکتاتورآبانه شان، در تلاشند با بهره گیری از فضای دانشگاه ها و فریب قشر دانشجو و تسری دادن دادن آن به جامعه زمینه های نوزایی حامیان خود را در این قالب فراهم آورد.


اکنون این پرسش مطرح میشود "چرا دانشگاه؟" در پاسخ باید گریزی زد به نظریه ای اجتماعی و مبحث گسل های اجتماعی. بطور خلاصه میتوان گفت ساختار هر کشور بصورت مجموعه ای از موزائیک هاست که به هم متصل شده اند در این میان ممکن است بواسطه تکثر قومی یا مذهبی گسل هایی شکل گیرد. این گسل های اجتماعی زمانی همپوشانی دارند و آن در  محیط دانشگاه است و این دلیل ثقل و توجه دانشگاه ها در جریانات مختلف از سوی برخی جناح هاست.

در این میان نیروهای دلسوز انقلاب  باید افرادی را که دچار نوعی یاس سیاسی شده اند، درمان کنند و راه آن اقناع افکار عمومی و آگاهی سازی جمعی است. به این معنا که با اقناع عینی(عملکرد خدماتی و عمرانی) و اقناع ذهنی( عملکرد مطبوعاتی و رسانه ای) در راستای روشن سازی اذهان قشر مردد و دارای تردید، تلاش و مجاهدت نمایند.

                  

راهکارهایی که در این راستا در دانشگاه قابل اجراست به اختصار بشرح زیر قابل ذکر است:

- با توجه به گسترده بودن نیروهای ارزشی و گاها عدم هماهنگی آنان، تشکیل شورایی جهت سیاستگذاری میان بسیج، جامعه اسلامی، انجمن مستقل، کانون های نهاد و... جهت شبکه سازی و هماهنگی عملکردی ضروری به نظر میرسد.

- عناصر شبکه مذکور بایستی همانند گذشته بلکه منسجم تر در کمک به ثبت نام دانشجویان جدید الورود فعال باشند تا بمباران تخریبی طیف مقابل خنثی و یا تاثیر آن به حداقل برسد.

- بخش اعظمی از دانشجویان ورودی 88 به اصطلاح جز قشر خاکستر ی به حساب می آیند و هنوز مرزبندی سیاسی مشخصی برایشان متصور نیست فلذا عناصر مرتبط می بایست با تولید محتوای مناسب در قالب نشریه، کتابچه، سی دی و... نسبت به جریانات پیش رو و فعالیت های مخرب گروه های مغفول، دانشجو را هوشیار نمایند.

- اعضای کلان و خرد جبهه مذکور بایستی با رعایت اخلاق تشکیلاتی از هر فرصتی(نشریه، تریبون، همایش، نمایشگاه، بیانیه و...) جهت تنویر و روشنگری افکار عمومی و خواباندن گرد و غبار ناشی از فضای فتنه بهره برداری نمایند.

- افزایش فعالیت های علمی در راستای جذب دانشجویان بیشتر و گستراندن چتر حمایتی بر روی آنها.

- استفاده های حداکثری از زمان های مناسبتی و غیر مناسبتی جهت تلطیف فضای عمومی دانشگاه.

- طیف بندی جبهه نفاق و اتخاذ راهکارهای مناسب جهت مقابله و برخورد متناسب.

- مدیریت مطلوب و کنترل شده فضای خوابگاه ها بواسطه عملکرد مطبوعاتی، علمی، ورزشی و... (تاکید جبهه نفاق و یارگیری آنها از خوابگاه هاست)

- مطالعه کتبی همچون از دیکتاتوری تا دموکراسی اثر جین شارپ که در زمینه هدایت کودتاهای رنگی است، جهت آشنایی با ابزار آفندی(تهاجمی) آنان.

- تاکید بر رویکرد تدافعی- تهاجمی در برخورد با جریانات نفاق: به این معنا که علاوه بر پاسخ به شبهه افکنی ها، که موضعی تدافعی و واکنشی است باید شبهاتی را بصورت مرتب و مداوم پیش روی طرف مقابل قرار داد (تهاجمی).

- تاکید روی مخاطب محور بودن برنامه ها تا برنامه محوری صرف.

- کنترل تجمعات احتمالی و دوری از تشنج و رصد نشریات طیف مقابل جهت اشراف اطلاعاتی.

- در ترم پیش رو ممکن است اساتیدی سعی در تحریک دانشجویان نمایند، اتخاذ راهکار مناسب در این راستا ضروری است.

- تشکیل حلقه های فکری درون سازمانی: 1-دشمن شناسی:غرب شناسی،صهیونیسم شناسی، شیطان شناسی، فراماسونر شناسی، استکبارشناسی -2- مطالعات جریان شناسی-3-مطالعات دین پژوهی-4-تبیین انقلاب اسلامی،ولایت فقیه،انتظار و...

- عناصر دلسوز و تشکل های دانشجویی سراسر کشور نباید بصورت جزیره ای عمل نمایند بلکه ضرورت کار تیمی و شبکه ای جهت انتقال تجارب و هماهنگی در سیاست های کلان احساس میشود.

- و اما نکته آخر و مهم اینکه باید توجه داشت بواسطه عدم آگاهی و غفلت، در زمین بدخواهان در دانشگاه توپ نزنیم و در دام تشنجات احتمالی آنان بی گدار به آب نزنیم چراکه شرایط مطلوب و محبوب طیف نفاق زمانی است که هوا غبار آلود است و تشخیص حق از باطل سخت. 

 

>>>>  امیرمؤمنان علی(ع): در هنگام وقوع فتنه چون شتر دوساله باش که نه پشت قدرتمندی دارد که سواری دهد و نه پستانی دارد که بتوان از او شیر دوشید.(حکمت اول نهج البلاغه)