وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

از اسلام هراسی تا اسلام خواهی

> توانایی‌های مکتب اسلام ناب برای اداره زندگی بشر و ارائه الگوی حیات طیبه در مقابل نسخه غربی زندگی که بر مادیات تاکید و انسان را بریده از مبداء و معاد تصویر می کند، چالشی جدی در مقابل همه گیر کردن فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی بر جهان به حساب می آید.
فرهنگ اسلامی با عنایت به معنویت در سایه سار دین و نه رها شده در وادی ناخدایی، بارقه نوری در جهان کنونی است که بر دین و دنیا در پناه یکدیگر تاکید دارد و در آن سو رقیبی وجود دارد که سلطه سیاسی، نظامی و اقتصادی خود را مدیون تسلط فرهنگی می داند و در راستای خوی امپریالیسمی خود و ابقای حکمفرمائی و امپراتوری خود بر جهان از هیچ کوشش نامشروعی فروگذار نیست

روح انسان شیفته عدالت، آزادی، برابری، مهر ورزی و امنیت است و هر مکتب و سازمان معرفتی که بیشترین همخوانی با این فطرت طبیعی بشری را دارد، به صورت طبیعی بیشترین همراهان را به دنبال همراه خواهد کرد.

مکتب اسلام که رهاورد آخرین پیام آسمانی است، با نگاهی جامع به انسان و نیازهای او برنامه ای برای زندگی انسان طراحی نموده است که تبیین آن با زبانی جدید در عصر سردرگمی بشر، پاسخی مناسب به انسان حیران و ناامید از دستورالعمل های شکست خورده است.
پاسداشت زندگی دنیوی معبر رسیدن به حیات جاودان، توجه به کرامت انسانی، نگرش جامع به اخلاق در بعد فردی و اجتماعی و تعریف مکانیزم های اجرائی آن، توجه خاص به نظام خانواده از جمله قابلیت های مکتب اسلام است که حقیقت طلبان را در سراسر گیتی به خود مجذوب کرده است.


>> امروز جبهه بیداری و پایداری اسلامی در جهان اسلام شکل گرفته و فراتر از آن جبهه‌ای از ملت‌های محروم و مستضعف تحت تاثیر افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در سراسر جهان علیه آمریکا و متحدان او صف‌آرایی کرده است. در غرب، اسلام به عنوان دین خشونت و شمشیر شناسانده شده و کج فهمی‌ها و شناخت اشتباه در مورد مسائل گوناگون اسلامی همراه با غرض ورزی ها و هجمه ها و حمله های سازماندهی شده سیاستمداران غربی، پدیده اسلام هراسی را موجب شده است.
اسلام هراسی امروز به سیاستی نانوشته اما مدون تبدیل گشته که فضای رسانه ای را درنوردیده و در عرصه های امنیتی،قانون گذاری و اجرائی کشورها رسوخ کرده است.
معرفی اسلام به عنوان دینی بنیادگرا و غیر قابل انعطاف، ارائه فرهنگی عقب مانده و ناهماهنگ با زمان، القای چهره خشن و تروریستی از مسلمانان در رسانه ها در قالب های گوناگون خبری و با ابزار های هنری فیلم و موسیقی و تصویر، باعث شده تا اسلام ستیزی به صورت سازماندهی شده در ناخودآگاه ملت های غربی رسوخ کرده و نه تنها راه برای فشار ارگانیک دولت ها بر مسلمانان بر مبنای شعار خواست مردم باز شود، بلکه در مقاطعی به عکس العمل های تند معدودی از مردم منجر شود.

با این حساب می توان گفت، اسلام‌هراسی در دنیای غرب در واقع بازخورد احساسات گروهی به گروه دیگر است که قوانین منع حجاب، منع ساخت مناره مساجد، ضرب و شتم مسلمانان، توهین و خفیف شمردن اقلیت های مسلمان، احساس بیگانگی مسلمانان ساکن کشورهای غربی از اثرات تاسف بار این پروژه است که ادامه این مسیر می تواند صلح و امنیت جهانی را تهدید کند.

در این بین به نظر می رسد، ارائه چهره حقیقی از اسلام ضرورتی برای مقابله با اسلام هراسی است، زیرا چنانچه در عرصه اطلاع رسانی به درستی عمل شود و معارف اسلامی با نگاه به شرایط بومی کشورهای مورد نظر تبیین گردد، نه تنها پروژه اسلام هراسی با شکست مواجه خواهد شد بلکه اقبال روز افزون به اسلام را نیز شاهد خواهیم بود.
امروز اسلام هراسی با بحث هایی همچون تروریسم، حقوق بشر، حجاب، حدود و قصاص، ارتداد، حقوق زنان، حقوق اقلیت‌های دینی، عزاداری، مردم‌سالاری، تساهل و تسامح پیوند خورده است که تبیین نظرات اسلام در این باره به شیوه موشکافانه و با نظر به فلسفه احکام برای گروه های هدف لازم است که این امر تربیت مبلغینی عالم به مبانی دینی و آشنا به اوضاع زمان را طلب می کند.
غافل نشدن از فضای رسانه ای و ابزارهای هنری در ارائه تصویر حقیقی از اسلام و به کار گرفتن همت کشورهای مسلمان در جهت همگرائی برای مقابله با این تهدید همگانی از دیگر اقداماتی است که باید به آن توجه شود.
اندیشمندان اسلامی باید بکوشند تا برداشت های غلط از ساحت اسلام زدوده شده و با آموزش صحیح و گفتگو، هجمه روانی علیه اسلام را مرتفع کنند.
یاری گیری از توان سازمان های بین المللی دیگر راهکاری است که می تواند راهگشا باشد به این صورت که یک هیئت بین‌المللی از سوی کشورهای اسلامی تشکیل شده و با سازمان ها و نهادهای حقوقی و سیاسی بین‌المللی درباره حقوق مسلمانان و مسایل آنها همکاری نماید و مانندکمیسیون های حقوق بشر، گزارش های ماهانه و سالانه از نقض حقوق مسلمانان و وضعیت اسلام ستیزی ارائه دهد و به مدد رسانه ها با پوشش وسیع روبرو گردد.
.

علاوه بر این باید توجه داشت عواملی که موجب اسلام‌هراسی شده تنها در طرف مقابل نیست، برخی عوامل آن ناشی کاستی‌های درون جامعه‌ی اسلامی است. مشکلاتی که باعث تحریک دیگران می‌شود، باید در بررسی‌های عمیق مشخص شود. چه بسا تندروی‌های جاهلانه و پایبندی به خرافات موجب بدبینی‌هایی شود .این عوامل باید در بررسی‌های کارشناسانه مورد نظر قرار گیرند.



>>> مسئله‌ی بعدی آن است که نباید اجازه دهیم تصویر طالبانی از اسلام را غربی‌ها ارایه دهند و باید در مقابل غرب با این دست از فضاسازی‌ها ایستاد و با صدای معقولی پاسخ گفت.  تاثیر گذاری بر شبکه نخبگان جوامع غربی با استفاده از آموزش های میدانی مانند مسافرت به کشورهای اسلامی و مشاهده اوضاع اجتماعی واقعی و ملموس از دیگر راهکاری راهبردی در مقباله با اسلام هراسی است.


از طرف دیگر در مکاتب امنیتی مطرح، دین مبین اسلام نشان داده است که بواسطه انطباق کامل آن به فطرت مشترک بشری، توانسته است در مکتب چهارم امنیتی قرار گیرد بدین معنا که تهدیدهای پیش روی خود را به فرصت های بی نظیر و نقاط طلایی مبدل نموده است بعنوان مثال پس از حادثه آمریکایی  و مشکوک 11 سپتامبر که دولت جنگ طلب ایالات متحده آنرا به مسلمانان منتسب نمود، شاهد رشد چشمگیر گرایش به اسلام بودیم بطوریکه طبق آمارهای رسمی مراکز آمریکایی، تعداد تشرف آمریکاییان از 20هزار نفر در سال به 80هزار نفر رسید و در آخرین نمونه هجمه به اسلام و پیشروی غرب در خط اسلام هراسی که در قالب هتاکی به قرآن طرح ریزی شد پس از آن تعداد زیادی از مردم آن کشور به دین عزیز اسلام روی آوردند.
اسلام هراسی را باید مقوله ای پیچیده از فرهنگ و راهبردهای سیاسی کشورها عنوان کرد که لازم است کشورهای اسلامی با بکار بستن توان دیپلماسی خود در مقابله با اقدامات سازماندهی شده به موقع موضع گیری و واکنش مناسب را انجام دهند.


>>>> و کلام آخر اینکه همواره به یاد داشته باشیم که خداوند تبارک و تعالی قوانین و سنن متعددی را بر جهان هستی جاری و ساری و نموده است از یک طرف به سرکشان و جهانخواران مهلت و قدرت می دهد تا «الی یوم المعلوم » و از دیگرسو نیز به مومنان و حق طلبان سفارش می کند که «ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» که به مشیت حضرتش و با ظهور حجتش ختم خواهد شد به... «ان الارض یرثها عبادی الصاحون».

نظرات 16 + ارسال نظر
۱۱۰ یکشنبه 25 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 03:53 ب.ظ http://salehat.ir

در سفر قبلی مقام معظم رهبری به قم آیت الله بهجت نیز آمدند بین جمعیت و فرمودند:

“اگر مردم می دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی نشست”…

+ فایل صوتی

http://salehat.ir

آبائی پنج‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید پایگاه خوبی دارید و انشالله موفق خواهید بود .تلاش کنید وبلاگ همفکر در سایتهای استان لینک شود ادرس وبلاگ ارزشی همفکر که میبایست در کشور با کمک شما جوانان برومند و اینده ساز فراگیر شود hamfekr.blogfa.com میباشد

۱۱۰ یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ب.ظ http://salehat.ir

کرامت ناگفته ای از امام خمینی :

امام در جماران تمام آینده یک جوان تا لحظه مرگش را به او می گوید...

+ فیلم

http://salehat.ir

جواد سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:57 ب.ظ http://www.jonbeshenghelabi.blogfa.com

سلام با مطلب ببینید قدمت استفاده از سبز اموی را واگر قاضی پرونده مهدی هاشمی بودید چه حکمی صادر می‌کردید؟ بروزیم

ذهن زیبا چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.zm66g.iranblog.com

سلام
خواندم و استفاده کردم.
واژه های ثقیل خیلی توی مطلب زیاد بود.
یاعلی

جواد شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ب.ظ http://www.jonbeshenghelabi.blogfa.com

با سلام
اولاًمطلبت عالی بود
دوماً با اخبار جدید بروزیم
سوماًبه ما سر بزنی افتخاری نصیب ما میکنید

طه یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ http://m-rajabi.com

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
دوس ندارم برم حج ، ولی . . .

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

باشگاه تشکیلات شنبه 29 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ب.ظ http://tashkilatonline.com

سلام

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ماست

به روزم با باشگاه تشکیلات سلام

صدای حقیقت دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:45 ب.ظ http://www.rha114.blogfa.com

با سلام.
با مطلب جدید با عنوان "پاسخ به سه سوال (مجموعه 1)" بروزم.
پاسخ به نظرات شما حداکثر تا 3 روز بعد، در ذیل نظرتان خواهد آمد. انشاءالله.
ضمنا چنانچه تا کنون در نظرسنجی شرکت نکرده اید و در خبرنامه وبلاگ عضو نشده اید حتما اینها را انجام دهید.
"دوستان را نیز مطلع بفرمایید"
منتظر نظراتتان هستم.
یا علی.
التماس دعا.

امیر سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ http://abasaleh20.blogfa.com

سلام حاجی...
کجایی برادر...رفتم باسر ، خوردم به در...
مطالبت در حد بروبچه های فوق لیسانس علوم سیاسی و...فلسفه است
گفتم بیام بهت سر بزنم که بدونی مثل من تنها نیستی
راستی...اگه تو دانشگاه کارهای سقف(کاذب و...) ،کف(کفپوش سرامیک و...) ،دیوار(دیوار کوب، کاغذ دیواری ،پارتیشن و...) و حتی تزئینات داخلی داشتید میتونی یه زنگ بهم بزنی تا زیر قیمت ترتیبشو بدم...
یا علی مدد

سلام
حتما!

باشگاه تشکیلات چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:11 ق.ظ http://tashkilatonline.com

با سلام

حاشیه نویس : به روزیم با نقشه راه دانشگاه اسلامی

منتظرتان هستیم

آب حیات سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:50 ب.ظ http://abehayat.persianblog.ir

با "کل ارض کربلا" به روزم

سرباز ولایت پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ب.ظ

قابل توجه همه وبلاگ نویسا، مدیران سایت، طراحان گرافیک، خره های فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و مالتی مدیا کارهایی که رو آسیب شناسی خواص، رسوا کردن فتنه گرها و تولید محتوای اسلامی کار کردن:
اگه میخواهید مفتی مفتی حاجی و کربلایی بشید بسم الله
قراره یه جشنواره ملی به نام "جهاد سایبری" با محوریت بسیج سایبری سربازان ولایت برگزار بشه.
این جشنواره یه بخش اصلی داره و چندتا بخش جانبی، دوستان کلی مرام گذاشتن، قراره به همه ی برگزیده ها کمک هزینه حج عمره و زیارت آقا امام حسین(ع) رو بدن.
اگه تو این مایه ها کاری کردین بسم الله بگین و برای ثبت نام به سایت جشنواره ( www.ammarnews.com ) یه سر بزنید، پشیمون نمیشید.
وبلاگ نویسی
طراحی و مدیریت سایت های اینترنتی
فعالیت در شبکه های اجتماعی
طراحی پوستر
تولید محتوای دیجیتال
امنیت سایبری(آفند و پدافند)
و اگه تو این زمینه ها هم کاری نکردین و میخواید یه جایزه یامفت نصیبتون بشه برید به این آدرس ( http://sms.ammarnews.com ) و تو مسابقه "پیامکی برای خواص" شرکت کنید
از ما گفتن بود، باقیش باخودتون
یا علی

لجمن پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:32 ب.ظ http://lajman.blogsky.com/

سلام
با افتخار لینک شدید .

صدای حقیقت شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ق.ظ http://www.rha114.blogfa.com

السلام علی الحسین
وعلی علی ابن الحسین
و علی اولاد الحسین
و علی اصحاب الحسین.
سلام بر شما دوستداران و عزاداران اهل بیت (علیهم السلام). ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران بزرگوارش به محضر صاحب عزا حضرت ولی عصر (عج) و شما عزیزان، امیدوارم بتوانیم همواره رهروی حقیقی راه آن بزرگواران خدایی باشیم و به معارف بیشتری نسبت به عاشورا و حرکت اولیای الهی دست یابیم. انشاء الله.
به همین منظور آدرس چند مقاله را جهت مطالعه و استفاده به حضورتان معرفی می نمایم.
پاسخ به نظرات شما حداکثر تا 3 روز بعد، در ذیل نظرتان خواهد آمد. انشاءالله.
ضمنا چنانچه تا کنون در نظرسنجی شرکت نکرده اید و در خبرنامه وبلاگ عضو نشده اید حتما اینها را انجام دهید.
"دوستان را نیز مطلع بفرمایید"
منتظر نظراتتان هستم.
ما را هم از دعاهای خیرتان بخصوص عاقبت بخیری محروم نفرمایید.
یا علی

313 سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ب.ظ http://ahestan88.blogfa.com

باسلام
وبتون بسیار عالیه

ازتون حمایت می کنیم

سلام علیکم
نظر لطف شماست
حمایت شما باعث دلگرمی ماست!!!
لینک شدید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد