وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وزیر مسکن:خارجی ها از من درس بگیرند

به گفته وزیر مسکن و شهرسازی ، ایران آماده انتقال تجارب و دستاوردهای خود در زمینه تامین مسکن اقشار کم درآمد در شهرها و روستاها به خارج است.


براساس اظهارات علی نیکزاد ، در قانون اساسی ایران داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی تعیین شده و دولت موظف به اجرای این مهم با اولویت اقشار نیازمند به خصوص روستانشینان و کارگران است و این موضوع برگرفته از دیدگاههای مترقی و انسان دوستانه دین مبین اسلام و دیدگاههای بلند امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای رهبران فرزانه انقلاب اسلامی است.

 وی موفقیت هایی را که خارجی ها در این بخش باید از آن درس بگیرند را اینگونه تشریح می کند : به منظور افزایش تولید، کاهش قیمت مسکن و پاسخگویی به نیاز سالیانه یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی با تدابیر دولت طرح حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن به اجرا گذاشته شد، طرحی که در آن علاوه بر حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن اعطای معافیتهای مالیاتی، تخفیف در عوارض صدور پروانه و اعطای وام بانکی بدون بهره تا 80 درصد قیمت هر واحد مسکونی نیز در دستور کار آن قرار گرفته است شویه ای که دیگر کشورها نیز باید از آن درس بگیرند.

به گفته وزیر مسکن ، طی 20 سال آینده رشد جمعیتی منطقه آسیا - اقیانوسیه نشان می دهد که سهم جمعیت ساکن در این منطقه از 60 به 70 درصد و سهم شهرنشینی نیز از 40 درصد وضع موجود به 60 درصد افزایش می یابد. در این میان چنانچه وضع موجود ادامه پیدا کند نسبت افرادی که در سکونت گاه های نامناسب به سر خواهند برد به شدت افزایش خواهد یافت
نظرات 1 + ارسال نظر
amin پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ق.ظ http://-

salam
movafagh bashid.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد