وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

موج انقلاب اسلامی و پیشگیری از موت اخترامی / بخش سوم

نسخه ای واحد؛ دردهایی متعدد (برگرفته از سخنان امامان امت)

برای در امان ماندن از آثار سوء و زیانبار طراحی های گوناگونی که از سوی دشمنان خارجی و ایادی داخلی و مزدور آنان بصورت روزافزون طراحی و اجرا می شود و همچنین برای مانع زدایی از مسیر حرکتی موج انقلاب اسلامی جهت پیشگیری از موت و میرایی اخترامی، لازم و ضروری است که مجموعه اقدامات پیشگیرانه و یا درمانی مورد توجه و استفاده قرار گیرد که در این بین، بهترین طبیب برای درمان دردهای انقلاب، ولی فقیه که عصاره و سنگ بنای انقلاب اسلامی است، می باشد در همین رابطه شهید رجایی معتقد است: "ولایت فقیه را بعنوان والاترین دستاورد این انقلاب حفظ خواهیم کرد." (شهید رجایی/ج1/ص391) راه دیگر این است که عناصر و مؤلفه هایی که موجب ایجاد موت اخترامی در موج انقلاب اسلامی می شوند، مورد شناسایی دقیق قرار گیرند و ریشه ها و زمینه های بروز چنین اختلالاتی نیز مورد تحلیل و واکاوی و درمان قرار گیرد.

 

 

- پادزهر فرود انقلاب (موت اخترامی) عبارت است از: 1- پایبندی به مقررات اسلامی و مشروعیت بخشیدن به قانون (مشروط بر اینکه طبق اسلام باشد) 2-مسأله رهبری. امواج دشمنی و کینه ورزی های دشمنان که رصد شود مشاهده می شود که مهم ترین آماج دشمنی آنان با همین دو اصل که تضمین کننده و نگهدارنده انقلاب است، می باشد. با مرور حوادث در فتنه 88 سران و پیروان فتنه، خیز بلندی برای خنثی سازی پادزهر فرود انقلاب برداشته بودند تا در مرحله بعدی پیکر روئین ناشده انقلاب را مورد اصابت ضربات زهرآلود خود قرار دهند.

- تلاش دشمن برای تضعیف قانون اساسی بعنوان سند اصلی انقلاب اسلامی (در فتنه 88 در همین راستا قانون اساسی نوین که بر اساس خواست و تمابلات غربی ها تنظیم شده بود رونمایی شد). حفاظت از قانون و قانونگرایی سبب جلوگیری از موت اخترامی است. این انقلاب شکست خوردنی نیست؛ این انقلاب فرودآمدنی نیست چون جامعه ما یک جامعه مؤمن و دینی است و آن چیزی که جزء ارزش های دینی است برای مردم معتبر است و حراست از آن از نظر مردم یک وظیفه است که دشمن قصد داشت عناوین مسموم و وارداتی همچون جامعه مدنی با محتوا و مشخصات لیبرالی را جایگزین و از این حیث سبب تزلزل در نظام اسلامی شود.

- حفظ سرمایه استقلال سیاسی و فرهنگی و فریب نخوردن در برابر تمجیدها و تطمیع های دشمن؛ نابود نکردن این سرمایه و عدم رها سازی و عدم مصرف روزانه سیاسی آن و استفاده از سود این ذخیره ارزشمند کشور و تاریخ سازی بوسیله این سرمایه ارزشمند.

- نامیراسازی انقلاب در برابر موت اخترامی نیاز به برنامه ریزی و طراحی و پیش بینی شکاف های خط خودی و ترمیم سریع خط، برآوردهای بلند مدت از وضعیت آینده و فرصت ها و تهدیدهای پیش رو، فعال بودن مستمر حسگرهای نظام در حوزه های مختلف و حفظ راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی با تاکتیکها و راهکارهای روزآمد و بهنگام و همینطور وارسی (چکاپ) دوره ای ساختار نظام و بررسی و قیاس شرایط موجود و مطلوب و تحلیل فاصله بین این دو.

- به نظر می رسد شناخت شاخصه های اسلام برای شناخت بهتر انقلابی که متصل به اسلام است، لازم می باشد. آشنایی با مختصات و مشخصات اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص)؛ پس با این حساب با دو نوع مسلمان هم سر و کار خواهیم داشت. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اینباره می فرمایند: "هنوز برای بسیاری از ملت های اسلامی مرز بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدس نماهای متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بی درد، کاملاً مشخص نشده است." (امام خمینی(ره) 14/6/67)

- قلب از انقلاب، ما ملتی گمنام و دنباله رو سیاست قدرت های بیگانه، ملتی منفعل در برابر تصمیم گیری دولت های متنفذ، ملتی خود باخته و ناآشنا به نیروهای درونی خودمان بودیم؛ انقلاب ما را به ملتی مبتکر، با اعتماد به نفس، با حرف های نو و تازه در زمینه های گوناگون ارتقاء داد. شجره طیبه ای که شاخ و برگش بر سرتاسر زندگی امت اسلامی گسترانیده شده است و روز به روز ریشه دارتر می گردد و باعث شد مسلمانان جهان بیدار شده و هویت اسلامی خودشان را بازیافته و از مسلمانی خود احساس عزت نمایند (قدرت جریان سازی و موج سازی انقلاب اسلامی). برای حفظ این روند، توجه به فکر امام و مکتب و درس امام بعنوان شاخص اساسی انقلاب اسلامی و سنگ محک سنجش عیار عملکردها و جهتگیری ها باید در رأس کار قرار گیرد. قرار گرفتن کشور در مسیر پیشرفت و بیرون آمدن از خواب الودگی و رخوت تحمیلی از دیگر برکات انقلاب اسلامی است.

- اعتقاد به اصل قرآنی و حقیقت قرآنی "اِن تَنصُرو الله یَنصُرکُم و یُثَبِّت اَقدامَکُم"؛ یعنی نصرت و یاری خدا، در اسلام فردی و نماز و روزه خلاصه نمی شود بلکه به معنای یاری برنامه سعادت بشر در دنیا و آخرت، اعتقاد به وعده های الهی و قائل شدن جایگاهی مهم در انقلاب برای خداست. امام حرکت کرد خدا برکت داد نهال انقلاب را غرس کرد و به خدا سپرد. برای رشد یک نهال، هزاران فعل و انفعالات اتفاق می افتد که از دسترس ما خارج است و اقدام کاشت در مقابل آنها کوچک است اما اگر کاشتن نبود آن انفعالات هم بی فایده می شد.

- برای بنای آینده؛ تقویت و تعمیق ایمان دینی، ایجاد عدالت در جامعه، پیگیری علم که مایه اقتدار ملی است، لازم است. ملتی که از علم بی بهره باشد هرگز به حقوق خود دست نخواهد یافت. نمی توان علم را از دیگران گدایی کرد، علم درون زاست.

- اتحاد ملی و آرامش در سطح کشور باید فراگیر گردد و چهار عامل و عنصر ایمان، عدالت، علم، آرامش در جامعه پیگیری و نهادینه سازی شود البته اگر چهارمی نباشد سه تای دیگر هم مستقر نمی شود. دشمن بزرگترین جوایز را به کسی می دهد که بتواند این پایه ها را متزلزل کند. امام دارای این چهار ایمان بود: ایمان به خدا، ایمان به مردم، ایمان به این راه، ایمان به موفقیت حتمی آخر کار. تزریق و حفظ این ایمانها در دل مردم.

- وظیفه دستگاه های مسئول شناسایی صحیح دشمنان ملت، جهتگیری های آنان و ایادی دشمن در میان مردم می باشد. این کشور می تواند به جایگاه تاریخی خود که شعاع پراکندن به همه دنیاست، برسد. انقلاب به نقطه بی بازگشت در علوم و قدرت نمایی رسیده و به بازیگر قوی منطقه ای که در آینده ای نه چندان دور به بازیگر جهانی که نشانه های آن از هم اکنون پیداست، تبدیل خواهد شد (اینکه 6 قدرت جهانی مجبورند علیرغم میل باطنی خود با ایران مذاکره کنند و گزینه نظامی را فقط برای حفظ ظاهر، حدود 10 سال روی میز قرار دهند!)

- انقلاب اسلامی جهت صیانت ماهیت و خروجی ها و برون دادهایش به سه سطح پاسداری نیاز دارد: 1- پاسداری انقلابیون از خود (محافظت در چالش ها و ابتلائات سیاسی، اقتصادی و اخلاقی) 2- پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن 3- پاسداری از اسلام ناب با تمام مؤلفه ها و مشخصات و مختصاتش. دشمن اکنون در تلاش است که در مفاهیم اسلام ناب، تغییراتی را ایجاد و یک اسلام التقاطی را در ویترین تبلیغاتی خود قرار دهد.

- دستیابی به قدرت و اقتدار علمی؛ اهمیت این موضوع از آنجاست که لازمه رساندن سخن خود به گوش همه افراد دنیا، لازمه داشتن سیاست برتر و دست والا در دنیای سیاسی، لازمه دستیابی به قدرت اقتصادی، همین صلابت و قدرت برتر علمی است که این خود بواسطه عقب ماندگی ما در علم یک ضرورت است که در دوران قاجاریه و 50 ساله منحوس پهلوی بر ملت ما تحمیل شده است. نتیجه این حرکت دست یابی به قدرت بین المللی در حوزه های سیاسی و اقتصادی است که مانع رسیدن استکبار به آرزوهای خود در مورد ملت و نظام اسلامی ایران می باشد. غرب هم اکنون با دست یابی به قدرت علمی به رواج زورگویی در دنیا، رفتار برخلاف قوانین بین المللی و داشتن وقیحانه ترین موضع در دنیای تعامل بین انسانی، روی آورده است.

- حفظ هوشیاری و به موقع عمل کردن؛ باید حوادث کشور و جهان را بصورت هوشیارانه، مدنظر قرار داد و غریبه ها در لباس خودی را رصد نمود و دست های پنهان را شناسایی کرد. باید دشمن را در هر جا و هر چهره شناخت. باید اهداف و روش های خصمانه وی را بررسی نمود و برخلاف خواست دشمن، عمل کرد که این از معیارهای اساسی امام راحل می باشد که ناشی از خیر نبودن خواست دشمنان برای ملت مسلمان ایران می باشد. به یاد داشته باشیم دشمن همواره از منافع خود دفاع می کند. در این مسیر می بایست خود را به تدبیر و حلم تجهیز نمائیم.

- کسب قدرت تحلیل سیاسی؛ به معنی پیدا کردن قدرت تحلیل مسائل و جریان های مهم کشور که در صورت فقدان آن، جامعه به سیاست زدگی و سیاست بازی متمایل خواهد شد. اهمیت این موضوع از آنجاست که برای ملت ها مشکلات بزرگی بواسطه خطا در فهم سیاسی بوجود می آید.

- علاقه به دین کافی نیست و نیاز به نسل جوان با همت و مؤمن و دارای معرفت دینی برای تشکیل نظام اسلامی می باشد. تعمیق تفکر اسلامی شامل الزاماتی از قبیل رعایت ظواهر اسلامی، همراهی مضمون با ظواهر اسلامی، توجه به خداوند و اخلاص در عمل می باشد. نتیجه این عملکردها، حرکت بر اساس اعتقادات ریشه ای و دینی و ایستادگی در میدان های گوناگون خواهد بود. در صورت فقدان عمق بخشی به تفکرات اسلامی، شاهد پذیرش انقلابیون داغ و پرشور در حوادث بعد از انقلاب و تبدیل تندروهای چپ گرای اول انقلاب به تندروهای راست گرای کنونی می باشیم.

- یکی از چالش های موجود، تلاش دشمن برای جدا کردن نسل جوان از آرمان های انقلاب می باشد برای رفع این عیب باید عناصرِ اعتماد به نفس، تفکر و مطالعه برجسته شود و حذف عناصر تضعیف اعنماد به نفس. لازمه این حرکت مأیوس نشدن و استمرار عمل است چراکه آرمان های بزرگ در کوتاه مدت عملیاتی نمی شوند.

- پیگیری تجددطلبی مطلوب اسلام؛ لازمه آن پیشرو بودن و پر کردن خلأ به بهترین وجه می باشد. در مقابل این نقطه، تقلید غرب است که سابقه متولد شدن روشنفکری بیمار وابسته به غرب در اواخر قاجاریه و به اوج رسیدن آن در دوره پهلوی، باعث ورود تفکرات مرتد و دسته چندم غربی به کشور شد که منجر به عقب افتادگی و عقب گرد و به قهقرا رفتن می گردد. تجددطلبی می تواند در حوزه های شیوه لباس پوشیدن، در منش ظاهری، در شیوه اداره جامعه، در مسائل اجتماعی و سیاسی صورت پذیرد.

- توصیه های راهبردی: 1- مساله ورود به سیاست: پرهیز از محافظه کاری، هوشیاری کامل، تحلیل فراجناحی 2- حفظ اتحاد سازمانی و تشکیلاتی مجموعه های انقلابی در تمامی حوزه ها 3- پرهیز از تنبلی 4- هوشیاری؛ دارای الزاماتی است از قبیل: شناخت دشمن، پرهیز از تکمیل پازل دشمن حتی با حرف و عمل حق، اهتمام کامل و پرهیز از سهل انگاری، پرهیز از عمل در مواضع ابهام. ثمرات این حرکات عبارت است از: فهم جایگاه خود، فهم وظایف، ابراز حساسیت های بجا.

- اجازه ندادن به کسی برای اخلال در روند علم و دین دانشگاه و حراست از ساختار حوزه های علمیه انقلابی.

- سنجش سطح ماندگاری رویکردها و جهت گیری های انقلاب و تعیین و تبیین شاخص های کمی و کیفی مناسب و متناسب با اهداف.

- ایمان راسخ و عمل متناسب الذین قالوا ربنا الله ثم الستقاموا: ایمان و استقامت هر دو در کنار هم موثر می افتند و یکی بدون دیگری لنگ خواهد زد

- بروز آوری ساختارها و نهادهای زیربنایی و روبنایی انقلاب و در صورت نیاز بسط و قبض آنها.

- بازتعریف و نوسازی سیاست های آموزش و پرورش، آموزش عالی، صداوسیما و خانواده. آیا این نهادهای اجتماعی، نیروی انسانی راه بلد و چاه بلد مورد نیاز انقلاب اسلامی را تولید می کنند؟!

- بهنگام سازی حافظه تاریخی مردم و مرور چندباره درس ها و عبرت های تاریخی در قالب های جذاب و هنری و توجه ویژه به تاریخ صدر اسلام که سبب افزایش مصونیت و همچنین ایمان افزایی در میان مردم خواهد شد. از یاد نبردن استبداد و استعمار و استثمار و استحمار سلطه گران و توتالیترها (تمامیت خواهان و اقتدارگرایان) و وابستگان داخلی آنها.

- تأمین نیازهای تمدن نوین اسلامی که دو چیز می خواهد، نرم افزار و منظومه فکری مدون و مشخص و منابع انسانی تربیت شده بر آن اساس.

- جذب حداکثری و دفع حداقلی (جاذبه در حد اعلی و دافعه در حد ضرورت) و پرهیز از افراطی گری و سهل انگاری.

- اصلی و فرعی سازی مسائل و رعایت اولویت های نیازهای نظام.

- دوست شناسی در کنار دشمن شناسی و دشمن ستیزی و ایجاد شبکه جهانی مستضعفین جهت فتح سنگرهای کلیدی جهان که این اتحاد جهانی امری لازم و ضروری است و منتج به تقویت و توسعه محور مقاومت خواهد شد. دوست شناسی می تواند در قالب چهره سازی از آنان در رسانه ها، بروز نماید بالاخص برجسته سازی روشنفکران متعهد و انقلابی.

- سیاست تهاجمی خارجی و غیرسازشی و در عین حال منطقی و سیاست داخلی با رویکرد پیشبرد اهداف با خط حفظ آرامش جامعه.

- دشمن سطح توقعات خود را از سیاست تغییر رژیم به مهار رژیم تقلیل داده و عقب نشینی کرده است و این بواسطه حمایت و سرمایه عظیم مردمی نظام رخ داده است که باید از آن محافظت و صیانت نمود.

- یکی از اهداف دشمن، القاء عدم کارایی جمهوری اسلامی برای مأیوس نمودن مرددم ایران و ملت های منطقه می باشد که این ترفند با استقامت و پیشرفت درونزا، روند کاهشی به خود گرفته است.

- توجه توأمان به پیشبرد نیازهای مادی و معنوی مردم بعنوان بزرگترین سرمایه و عقبه حمایتی و صاحبان و برپاکنندگان جمهوری اسلامی و توجه به مراقبه بیشتر کارگزاران و نزدیکان نظام؛ چراکه خطا و صواب آنها بواسطه این نزدیکی و انتساب دوچندان می باشد در غیر اینصورت پروژه اعتمادزدایی، اعتبار زدایی و مشروعیت زدایی که در فتنه 88 بشدت پیگیری می شد براحتی پیاده سازی خواهد شد. یکی از دلایل شکست فتنه، اعتماد مردم به حکومت اسلامی بود و اراده های مردم بر نقش آفرینی در جنگ نرم همه جانبه دشمن و عملیات های روانی معاندین خارجی و ایادی داخلی آنان، مقاومت و ایستادگی کرد. دور شدن مردم از انقلاب اسلامی چه ریشه داخلی داشته باشد چه خارجی، باعث جری تر شدن دشمن می شود.

- باید بستری را فراهم کرد که مردم انقلابی و دلسوز، انقلابی بمانند و سرنوشت مملکت خویش را بسازند؛ "اِنَّ اللهَ لا یُغیِرُ ما بِقومٍ حتی یُغَیِرو ما بِانفُسِهِم".

- اشراف بر دشمن و نقشه های او؛ شناخت دشمن و تهدیدات واقعی، انقلاب را در چگونگی حرکت و اتخاذ موضع صحیح، یاری می کند.

- تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر طبیعی بودن ریزش و رویش و خودترمیمی بدنه انقلاب (که این مؤلفه هم آستانه و ظرفیت مشخصی دارد) اما توجه و مرور چندباره درس ها و عبرت های تاریخی، سبب کاهش تکرارپذیری رویدادهای تلخ تاریخی خواهد شد.

- توجه به انگشت اشاره دیده بان انقلاب اسلامی مشرف به میدان رزم؛ برای نمونه، ناخدای کشتی انقلاب اسلامی در اوج زد و خوردهای بنیان افکن سیاسی دهه هفتاد با توجه به نیازهای نظام اسلامی بحث جنبش نرم افزاری را طرح کردند و قطار انقلاب را سوزن بانی و ریل گذاری نمودند.

- انقلاب هم برای مصون ماندن از تحریفات و اشتباهات نیاز به محاسبه نفس دارد و سنجش و ارزیابی سطح قرابت و عملیاتی شدن آرمان ها و بازخوانی خطوط قرمر و زرد نظام و شرح و ترسیم وضع موجود انقلاب و سطح مطلوب برای جامعه. انکار مشکلات سبب انباشت و توده وار شدن آن و منتج به جنبش های اجتماعی منفی و ناامیدی مردم و پوسیدگی از درون می شود مثل همان دندان در دهان که باید به آن رسیدگی کرد و آسیب را ترمیم نمود. فلذا اصلاحات درون سیستمی و آفت زدایی از درخت انقلاب باید لحاظ شود.

- انقلاب به مثابه موجود زنده ای که بیمار می شود، نیاز به مراقبت دارد و دچار درد می شود و سیستم درک درد باید فعال باشد. نقش حوزه و دانشگاه در ایفای نقش پل بین مردم و حاکمیت، ویژه است. پس انقلاب هم خوشی و هم ناخوشی دارد ولکن برخی از این امراض قابل پیشگیری است، نباید نسبت به یک سرماخوردگی ساده غافل بود چراکه ممکن است منتج به بیماری های گسترده و فراگیر دیگری شود.

- پیاده سازی اسلام سیاسی در مقابل اسلام های دستکاری شده.

- نوسازی ساختار و بازتعریف رسالت های دانشگاه و حوزه و مشخص شدن نقش و چگونگی طی مسیر و نقشه راه عملیاتی برای مثال تعامل در بومی سازی و اصلاح علوم انسانی مورد نیاز جامعه ایرانی اسلامی.

- یک انقلابی خوب به معنای یک انقلابی مرده نیست و همینطور به معنای یک فرد افراطی و رادیکال هم غیرقابل قبول است. اثرگذاری مطلوب با مطالعه و خودسازی حاصل می شود. مواضع باید بر اساس علم و آگاهی و دوری از محافظه کاری های رایج باشد چراکه منعت گرایی، قتلگاه انقلاب است و پرهیز از حرکت بر روی لبه های پشت بام در اتخاذ مواضع.

- پرورش روحانیت انقلابی و بهبود فرآیندهای مرتبط، با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب و متناسب با نیازهای جامعه.

- فهم زیربنا و چرایی انقلاب برای نسل نوی انقلاب بایستی واکاوی و تحلیل و تفسیر شود. مرور تاریخ انقلاب نیز امری اجتناب ناپذیر است که فتنه 88 تا حدی به آبدیده شدن نسل جوان جنگ ندیده و انقلاب ندیده، کمک نمود. درست است که فتنه به بازخوانی مبانی اصیل انقلاب یاری داد اما موج دومی و با هزینه گزاف همراه بود؛ باید کنشی اقدام کرد و موج اولی نه واکنشی. اصول انقلاب را باید همواره یادآوری کرد تا گرد فراموشی بر آنها ننشیند. پایداری و هوشیاری مردم در مقابل فتنه موجب واکسینه شدن کشور در برابر میکروب های سیاسی و اجتماعی شد. ثمره مقاومت در برابر موانعی که قصد نابودی انقلاب را دارند همچون فتنه پساانتخاباتی برخلاف انتظار دشمن، بصیرت ملت ایران را بیشتر کرده است. بازخوانی فتنه 88 و خارج نمودن اسناد قابل ارائه از بایگانی ها و افشای طراحی ها و دست های مرئی و نامرئی پشت پرده، مصونیت زاست. در موقعیت های مبهم، غفلت اولیه را نمی توان گناه دانست اما در صورت تداوم، این بی بصیرتی و غیر قابل قبول می شود.

- اگر جبهه دشمن برای کشور ما و انقلاب ما برنامه ریزی بلند مدت دارد پس ما هم باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و بدانیم شاخص اسلام، شاخص اشخاص نیست. با چهره ها نمی توان حق را تشخیص داد. غالباً باطل با لباس حق، وارد کارزار می شود باید با بصیرت آن را شناخت پس تقویت بصیرت و هوش سیاسی جامعه رسالتی، راهبردی است. در همین راستا ایجاد امید در دل مردم بر پایه بصیرت نه توهم، یک امر واجب است چراکه ناامیدی منجر به سستی و بی تحرکی و غفلت می شود.

- لزوم توجه به فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی برای اجرایی سازی آنها در محیط های مأموریتی؛ در این صورت است که حراست از قلمرو انقلاب اسلامی به درستی انجام پذیرفته است.

- صحیفه خوانی ؛ بازگردیم به تاریخ، بازگردیم به زلال صحیفه امام. حداقل جلد20 و 21 صحیفه نور باید در جامعه و بین مردم، حلاجی و منتشر شود.

- تولید قدرت سیاسی و اقتصادی در سایه تولید علم و حفظ آرامش.

- فرصت محور باشیم نه تهدید محور و در زمین تعریف شده توسط خودمان و با قوانین خودمان ، بازی کنیم. باید افعال و اقدام دشمن را پیش بینی نمود و هیچگاه خطر دشمن کمین گرفته و آشکار را از یاد نبریم که همیشه در حال طراحی توطئه است. در مسائل اقتصادی نقاط ضعفی داشتیم که دشمن احساس کرد می تواند ضربه بزند و اقدام کرد و این فرصتی برای ماست که پوشش دهیم و ترمیم کنیم و باید دید دشمن کجاها سرمایه گذاری کرده است. انقلاب اسلامی بارها به تجربه نشان داده از توان و قدرت بالایی برای تبدیل تهدید به فرصت برخوردار است.

- توجه به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای که میدان جدید سرمایه گذاری دشمن است.

- باید به نیازهای مردم توجه کرد و به آنها در چارچوب های تعریف شده پاسخ داد.

- توجه ویژه به انتخابات های مختلف؛ انتخابات بعنوان صحنه حضور و قدرت نمایی ملت نشان می دهد علیرغم تبلیغات دشمن، ملت در میدان است. باید افراد دارای صلاحیت انتخاب شوند وگرنه از کارایی نظام کاسته و به موازات آن بر حجم حاشیه سازی ها افزوده خواهد شد. افراد باید دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی، غیروابسته به شرق و غرب، عدم گرایش به مکاتب و نحله های انحرافی، متخصص و متعهد، دارای احساس مسئولیت، استقلال، شجاعت و فرزانگی و توانا در بکار گرفتن فکر و علم و تخصص باشند. حفظ انتخابات بعنوان نماد رشد ملی و نمایش قدرت نقش آفرینی مردم و اثرگذاری در آینده کشور، پایه های نظام را مستحکم می کند.

- انقلابیون باید از رفتارهایی که دشمن را به طمع می اندازد، پرهیز کنند حتی سخن حق! چراکه گاهی یک سخن حق، پازل عملیات دشمن را تکمیل می کند.

- حفظ و حراست از ارکان انقلاب شامل رهبری، انقلابیون حلقه یک، مردم حامی انقلاب و ایدئولوژی. که هر یک از این چهار رکن، ملاحظات خاص خود را می طلبد.

- شایسته سالاری و پرهیز از رفتارهای قبیله گرایی و عنایت به جوانگرایی جهت جلوگیری از انگیزه کشی و چرخش نخبگان در دستگاه های اجرایی و سیاستگذار در سطوح مختلف نظام چراکه کشتی نجات انقلاب اسلامی باید دو موتوره حرکت کند و از میانبرها حرکت کند.

- عنایت به گزینش های قوی و غربالگری منابع نیروی انسانی.

- تاریخ تکرار می شود اما نوعش و مصداقش عوض می شود تاریخ نه کشمش می خورد و نه آیة الکرسی می خواند که حافظه اش حفظ شود پس باید رویدادهای تاریخی معاصر در فواصل کوتاه زمانی برای امت انقلابی مرور و تشریح شود.

- همه باید انقلاب و کشور را از خود بدانند و این از خود دانستن و خود را صاحبخانه دانستن باعث خود کنترلی و حفظ و حراست از حریم انقلاب می شود.

- یکی از راه های حفظ انقلاب، جذب حداکثری حساب شده و وسیع سازی دایره جذب افراد است.

- آموزش و پرورش نیروی انسانی و کادر مورد نیاز انقلاب اسلامی؛ آموزش نیروی کمی برای انقلاب واجب است و کیفی واجب تر. زمانی در اول انقلاب شهید بهشتی می گوید بواسطه فقدان نیروی انقلابی، برای تشکیل دولت موقت، تن به بازرگان دادیم چون کادر و نیروی کارکشته نداشتیم با اینکه در عقاید و مواضع زاویه های جدی با او و نهضت آزادی ها و ملی-مذهبی ها داشتیم لکن به آنها اجباراً تن دادیم. الان هم در نوعی دیگر ما نیاز به نیروهای کیفی و طراح و متخصص آگاه و پرورش یافته بر مبنای خط امام داریم که معتقد به اسلام ناب محمدی(ص) و صحیفه نور باشند و بند بند آن را برای خود تحلیل و بعنوان اهدافی قابل پیگیری، در ذهن و عمل بپرورانند.

- حفظ و تقویت مثلث عاشورا، انتظار و ولایت فقیه که دشمن در نظریه الگوی مبارزاتی شیعه (نظریه فوکویاما) که در نشست شیعه شناسی که یکسال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سرزمین های اشغالی فلسطین تشکیل شد، این سه مورد را شناسایی و مورد تأکید قرار دادند و این سه عنصر را به پرنده ای با دو بال عاشورا و انتظار که با زره ولایت فقیه محافظت می شود، تشبیه و پیشنهاد می دهد برای مقابله با آن باید از محافظ و زره شروع نمود بنابر برنامه ریزی دشمن، باید در حفظ و تقویت و توسعه این مفاهیم سه گانه در جامعه انقلابی و اسلامی تلاش وافر به خرج داد.

حرف آخر؛ آینده از آنِ ماست...

"اما کف پوچ و تباه شده، از بین می رود و اما آنچه برای مردم سودمند است در زمین می ماند" (سوره رعد آیه 17)

نظرات 11 + ارسال نظر
سپهر حزب الله شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:43 ق.ظ http://sepehr-hezbollah.blogfa.com

سلام علیکم- وقت بخیر

تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران

به روزرسانی وبلاگ سپهر حزب الله بادرج مطلب:رسانه ای به نام دیوار

http://sepehr-hezbollah.blogfa.com/post/19

منتظر حضور و نظرات ارزشمند شما هستیم


درپناه خدا موید باشید
یاعلی علیه السلام

panahi شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:34 ب.ظ http://59.blogfa.com

http://59.blogfa.com/post-221.aspx

با سلام برادر
در کمپین شرکت کنید

یا علی ...

قاصد گمنام یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:15 ب.ظ http://sarbandeasheghi.blogfa.com

سی وپنجمین بهار آزادی...جای شهدایمان خالی

« شهید سعید کیوانی فر »

امروزمادربرابرخون شهدا و پیرجماران،

خمینی کبیرمسئولیم...

***
سلام علیکم همسنگر...

خیلی وقته به هم سنگرت سر نزدی !

« شهید محمدحسن روستائی زاده»

شماراوصیت میکنم به تقوی وعبادت ومیخواهم که

شماسنگرمراپرکرده وراهم را ادامه دهید.

منتظر حضور و نگاه پرمهرتون هستم...

به امیددیداردر سنگر«معراج نامه شهدا»

یازهرا(س)

حاج رضوان سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:22 ب.ظ http://forghan.blog.ir

سلام دوست عزیز
بروزیم و منتظر حضورتان
*حاج رضوان در رضوان + تصاویر*
یاعــــلی.

مرتضی عاکف چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ب.ظ http://borjak.blog.ir/

به روزیم

سفیر امین پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:28 ب.ظ http://safireamin.blogfa.com/

با سلام مرکز توزیع کتاب شهید کاظمی این بر با سالنامه العبد پذیرای شما خواهد بود

[ بدون نام ] شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:10 ب.ظ

با سلام خدمت شما دوست گرامی
آیا تا به حال آرزو نموده اید که ای کاش سایتی وجود داشت تا تمامی اخبار مسابقات اینترنتی را جمع آوری می کرد تا دچار سردرگمی نشوید، 4 سال است که آرزوی شما برآورده شده است.
برای مشاهده آخرین اخبار مسابقات اینترنتی و حواشی آن اعم از اعتراض ها،طنزها و گزارش های تصویری علی الخصوص مسابقات وبلاگ نویسی فقط کافی است روزی چند بار به فارسی مچ سر بزنید.
در صورت تمایل می توانید برای حمایت از ما، لینک ما را در رسانه خود قرار دهید و یا از طریق آدرس www.drmgangineh.com/Support.html بنرهای سایت را دریافت نموده و در رسانه خود قرار دهید.
با تشکر از شما دوست گرامی، www.farsimatch.ir

فدایی سدی علی شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:16 ب.ظ http://horrehosein.blogfa.com/

سلام برخیاز کلماتتون غریب است مثلا نامیرا یا اخترامی ممنون می شم ترجمه کنید یا علی مدد

فروردین پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:50 ب.ظ http://ashteroh.mihanblog.com/

نوشته اید:
"مشروعیت بخشیدن به قانون (مشروط بر اینکه طبق اسلام باشد)"
اون روی ِسکه چه؟به عبارت بهتر،اگر در شرایط قرار بگیرید که قانون،قانون ِاسلامی نبود ،باید به سمت ِهرج و مرج رفت؟

سلام
قانون سه منشا داره:
- شرع
- عقل
- عرف (عرف دینی نه بشری)

خوب حالا اگر شرایطی پیش اومد که یک قانون از منبع شرع نباشد
و از یکی از دو منبع دیگه باشه اما با شرع در تضاد و تعارض نباشن
در این صورت مورد قبول هستن.
اساسا به فرمایش حضرت آقا در باب قانونگرایی در هر جامعه ای
قانون بد هم بهتر از بی قانونی و آنارشیسم و اختلال اجتماعی است
و باید برای اصلاح جنین قوانینی از ساز و کارهای قانونی و موجود استفاده کرد.

قاسم چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:36 ب.ظ http://msmah.ir

سلام .
کارتون عالیه .
خدا قوت .
به ما سربزنید برای تبادل لینک و لوگو آماده ایم .
یا علی ع

سیدرضا پنج‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:06 ب.ظ http://www.rha114.blogfa.com

با سلام.
وبلاگ "صدای حقیقت" با مطلب جدید به روز شد:
توجیه بی دلیل برخی گناهان.
لطفا نظر دهید. ممنون.
یا علی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد