وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

تأملی کوتاه بر مذاکرات ژنو3 و معاهده عمل مشترک

این مدت یعنی از شروع مذاکرات ژنو1 (که در سطح کارشناسان و برای زیرسازی مذاکرات ژنو2 برگزار شد) تا ژنو2 (که با کارشکنی حساب شده فرانسه و با نقش آفرینی در قالب پلیس بد) و ژنو3 (که مختوم به امضای گام اول توافق در چارچوب معاهده عمل مشترک شد) مدت زیادی از ذهن و زمانم را به پیگیری و بعضی وقتها بررسی مصالح و مفاسد احتمالی رایزنی های هسته ای که بر عهده دستگاه دیپلماسی کشور گذاشته شده است، می گذراندم. بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان (مخصوصا در بازه زمانی ژنو2 تا حصول نتیجه در ژنو3) و بنابر دلایل فراوان، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1 (یا به تعبیر اروپاییان 3+3) با فهمی نسبتا مشترک بر متنی نسبتا واحد که منافع دو طرف را در زمین بازی بصورت برد-برد تامین کند، معاهده عمل مشترک را به امضاء وزرای خارجه هفتگانه رساندند تا طی سه هفته آینده و با بسترسازی ها و هماهنگی های سازمان ملل متحد (و نظارت کمیته ای متشکل از طرفین) به اجرا درآید و ایران متعهد به گسترش بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی، شده است همچنین هیچگونه توسعه و ارتقاء کمی و کیفی در فناوری ها و سایت های مرتبط با برنامه هسته ای نباید برنامه ریزی و اجرا شود و غرب هم در مقابل، بخشی از تحریم ها را بصورت برگشت پذیر و طی 6ماهی که معاهده اجرا می شود به حالت تعلیق در می آورد.


فارغ از همه این رویدادهای درس آموز، نکاتی به ذهن مبتادر می شود که در ادامه می آید:

- ارتباط با غرب، ایران را گلستان نخواهد کرد بلکه تکیه بر خواست و اراده و توان داخلی این مهم را محقق می نماید. کما اینکه اوضاع اسفناک اقتصادهای منطقه یورو بخوبی گویای این مطلب است که اروپا و غرب از عهده مخارج خود نیز عاجزند و اعتراضات و اعتصابات روزانه اقتصادی، آنان را بسوی تغییرات عمیق و وسیع اجتماعی سوق داده است.

- مقاومت و ایستادگی مردمی عامل اصلی عقب نشینی آشکار و کاهش زیاده خواهی های طرف غربی بود. چراکه هنگام وضع تحریم های یکجانبه و در عین حال همه جانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا، متفکرین و استراتژیست های اندیشکده های غربی هدف اصلی را مهار و تغییر رژِیم(Change Regime) در ایران با مدل و الگویی در قد و قواره انقلاب 1979 ایران عنوان کردند و آشکارا و وقیحانه، مانور سنگینی بر تحریم های فلج کننده خود می دادند اما در عمل آنچیزی که کاشته بودند را برداشت نکردند و به اهداف و مقاصد از پیش تعیین شده خود حتی در مقیاس های آزمایشگاهی هم نایل نشدند. اعتراف جان کری وزیر امور خارجه امریکا در روز مذاکره نشان از همین نومیدی و یأس از اثرگذاری استراتژیک و عمیق تحریم ها برای تغییر رفتار یا گفتار جمهوری اسلامی می باشد که تشدید فشارها را بی ثمر و عبث توصیف کرد. همین مقاومت و صبر و تحمل انقلابی مردم اینچنین طرف مذاکراتی ایران را سردرگم نمود و برگ برنده ای در دست هیئت اعزامی ایران اسلامی شد. بنابراین گروه ها و جریانات سیاسی با توجه به راه پر فراز و نشیب پیش رو، چیزی را تمام شده حساب نکنند بلکه این آغازی است بر یک پایان؛ آغاز فاز عملیاتی و راستی آزمایی و سنجش میزان صداقت طرفین و پایان زیاده خواهی های غرب بر سر میز مذاکره به برکت استقامت ملی و انقلابی ایرانیان؛ پس جایی برای تقسیم غنایم حزبی و جناحی و یا ثبت فتح و مصادره نتایج به نام ایل و طایفه و قبیله سیاسی خاصی نیست این یک مسیر 10 ساله است که در زیر تابلو و نام جمهوری اسلامی به پیش رفته است، روندی که از سال 2003 شروع و اکنون در سال 2013 وارد فاز و فضای جدیدی شده است به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حتی تعلیق فعالیت های هسته ای در سال های 83و84 (ما حصل نشست سعدآباد تهران) نیز نوعی تجربه و اندوخته فکری برای ملت محسوب می شود. (نیفتادن در دام افراط و تفریط در موضع گیری ها) 

- آنچه مهم و قابل پیگیری است عمل به توافق است آن هم وقتی که طرفمان مجموعه کشورهایی هستند که اولا جزء ارکان نظام استکباری قلمداد می شوند و دوما هریک به تنهایی ید طولا و کارنامه سیاهی در زمینه چپاول، استبداد و استعمارگری و "زدن زیر میز بازی" را دارند در چنین شرایطی باید گام های طرف مقابل را بصورت میلی متری مورد رصد قرار داده و  بصورت متوازن و متقابل اقدامات داوطلبانه و فراتر از تعهدات قانونی خود را به اجرا در آوریم و گرنه ماجرای آش نخورده و دهان سوخته اوایل دهه هشتاد شمسی تکرار خواهد شد بقول رایج دو صد گفته چون نیم کردار نیست پس فعلا برای برپایی جشن و بروز ذوق و شعف، بسی زود هنگام است و تا فتح کامل قله های فناوری و برچیدن بساط ظلم و ظالم، مبارزه همچنان باقی است.

- باید توجه داشت که امروزه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران صرفا قسمتی از پازل توسعه و دستیابی به فناوری های بالا (Hi-tec) نیست بلکه با امنیت ملی و قدرت نرم ملی، ممزوج شده و مولفه ای راهبردی در مدیریت دانش و تولید ثروت ملی و برقراری توازن در منطقه سوق الجیشی خاورمیانه، مورد ارزیابی قرار می گیرد و همین امر باعث شده که رژیم نامشروع صهیونیستی خود را به آب و آتش زده تا فعالیت های هسته ای ایران در هر مرحله ای دچار ایست و سکون شود.

- عدم اطمینان و اعتماد و آسودگی از جانب دشمنی که از ابتدای استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی از تحریم (اقتصادی، نظامی، علمی، دارویی و...)، تهدیدهای مکرر به حمله نظامی، عملیات های متعدد تهاجم سایبری مثل حملات استاکس نت و فلیمر علیه تاسیسات هسته ای ،ترور مردم کوچه و خیابان تا دانشمندان هسته ای و حمایت از گروه های تروریستی ضدایرانی، مورد اصابت قرار دادن هواپیمای مسافربری، طراحی و اجرای کودتاهای متنوع از اول انقلاب و آخرینش هم پیاده سازی فتنه88 با رویکرد تغییر رژیم در ایران، تنها بخش کوچکی از تلاش و تکاپوی بی وقفه طرف مذاکره ما طی حداقل سه دهه اخیر می باشد.

- خطر تفسیر به رای "معاهده عمل مشترک" نیز بشدت احساس می شود. از آنجا که آمریکا خود را کدخدای دهکده جهانی می بیند این نگاه مزورانه و مشمئزکننده به قوانین بین المللی را قبل از نهایی شدن سند اولیه نشان داد آنجا که جان کری به صراحت اعلام کرد NPT هیچگونه حق غنی سازی را برای دولت ها ایجاد نمی کند! توافق فعلی نیز از این خطر، مستثنی نیست.

- حالا تصور کنید اگر پشتوانه سوزی ها و دسیسه سازی های ناشی از فتنه88 (شرایط کشورهای 5+1 در سال 87 بگونه ای رقم خورد که آمریکا دیگر روزنه امیدی برای خود بواسطه یکپارچگی صفوف ملت و شنیدن صدای واحد ملی، نمی دید) نبود و دشمن بواسطه آن، شیر و حریص به حقوق حقه ملت انقلابی ایران نمی شد اکنون معادلات و مناسبات بگونه ای دیگر رقم می خورد اما علی ایحال بفرمایش مولا علی(ع) باید فرزند حال باشیم و از گذشته درس و عبرت بگیریم و در آینده بکار بگیریم.

- کمی که قضیه را از بالاتر ببینیم نباید افزایش نفوذ ایران در منطقه (بقول سردار قاسم سلیمانی،فرمانده نیروی قدس، در جنگ سوریه ما توانستیم با هزینه کم، عمق استراتژیک خود را در منطقه افزایش دهیم) بواسطه تحولات ناشی از بیداری اسلامی را نادیده بگیریم و به همان نسبت ضعف و زبونی دشمن و هژمونی فروپاشیده و دچار تزلزل شده اش در منطقه و فضای بین الملل و نیاز او برای تعامل با ایران اسلامی جهت حل و فصل معضلات خودساخته اش در منطقه با کمترین هزینه ممکن. در شرایط کنونی، ایران بازیگری است که از سطح منطقه ای به جهانی در حال ارتقاست (شاهد این ماجرا هم امضای قانون جلوگیری از نفوذ ایران در نیمکره غربی جهان است که توسط اوباما در سال2012 به امضاء رسید) و آمریکا نیز به نسبت عکس، از جایگاه ابرقدرتی به بازیگری جهانی در کنار سایر بازیگران جهانی به زیر کشیده شده است.

- منطق جمهوری اسلامی مشخص و واضح است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر مذاکرات به نتیجه برسد خیلی خوب اگر هم نه، این تجربه ای می شود برای حافظه فکری و تاریخی ملت ایران. اما طرف غربی (متشکل از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) با تمام هیمنه ظاهری خود و ابزار و ادوات مادی اش طی ده سال کش و قوس هاس هسته ای، نتوانست منطق و خواست خود را به ملت ایران دیکته کند و الان آبروی خود را از دست رفته می بیند و نیاز دارد به یک توافق، توافقی که به جهانیان پزش را بدهد که همچنان از چنان نفوذی برخوردار است که قادر به حل چالش های بین المللی است البته آنگونه که منافعشان تامین شود! و ماهیت تمام کنندگی و ارباب مسلکی خود را به نمایش بگذارد اما در پرونده هسته ای، جمهوری اسلامی توانست یک موازنه تاریخی میان حرف و خواسته خود با 6 کشوری که ادعای ریاست بر جهان را دارند، برقرار کند و در سطح و همتراز با آنان، به ایفای نقش خود بپردازد.

- دشمن بعد از امضای توافق، همچنان رجز "همه گزینه ها روی میز است" را  می خواند. در چنین شرایطی باید کاسه سر را به خدا سپرد و انتهای افق و اهداف و آرمانهای انقلابی که خون هزاران شهید پایش جاری شده را در ذهن آورد و آیه شریفه " ولن یجعل الله للکافرین علی المونین سبیلا " را زیر لب زمزمه کرد و نگاهمان به نوک انگشت ناخدای کشتی انقلاب باشد.


ضمیمه:

  • برای مشاهده و مطالعه متن کامل و ترجمه دقیق و حقوقی سند معاهده ژنو 3 (عمل مشترک) اینجا را کلیک کنید. برای دریافت نسخه انگلیسی متن توافق نامه اینجا را کلیک کنید.
  • برای دیدن جدول تعهدات ایران و 5+1 اینجا را کلیک کنید(آنچه دادیم آنچه گرفتیم). این جدول خلاصه تعهدات دو طرف است که خواندنش بشدت توصیه می شود؛ مواردی همچون: 

تعهدات ایران (27مورد): 

1. 196 کیلوگرم مواد 20 درصد ایران کلا خنثی می شود با این تفاوت که نیمی از آن قابل غنی سازی مجدد است.

2. غنی سازی بالای 5 درصد کلا تعلیق می شود.

3. فعالیت در اراک و نطنز و فردو گسترش نمی یابد.

4. در نطنز ماشین جدید نصب نمی شود.

5. ماشین های جدید نصب شده ولی فعال نشده، فعال نمی شود.

6. و... 

تعهدات 1+5 (11مورد): 

1. فراهم کردن امکان ماندن صادرات نفت ایران در حد فعلی و توقف روند کم کردن 20 درصد از آن هر 6 ماه و دریافت مقدار مورد توافقی از پول نفتی که از این پس فروخته می شود.

2. برقراری بیمه حمل و نقل برای ثادرات نفت ایران با میزان فعلی

3. تعلیق تحریم صادرات پتروشمی ایران

4. تعلیق طلا و فلزات گرانبها

5. تعلیق تحریم خودرو 

6. و...

نظرات 37 + ارسال نظر
دکتر رضا مقیمی فر یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام
زاویه و نوع دیدگاه شما به مساله هسته ای، نو و جالب توجه بود. باز هم مقالاتی از این دست بنویسید.
مقیمی فر

سلام آقای دکتر
ممنون از نظرتون
باز هم سر بزنید.

سروش جافی یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:31 ب.ظ

آقا اون جدوله تو ضمیمه ها خیلی تکون دهنده بود
ما که همه چیز دادیم . هیچ نگرفتیم

فعلا باید صبر کرد و دید آیا غرب به همین خرده تعهدات خودش هم عمل می کنه یا نه.

ناصر بهارلو یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:09 ب.ظ

با سلام. خیلی خوب بود.
تحلیل گری میگفت اوباما مثل معاویه است و بوش مثل یزید بود و الان زمان نوشتن صلح نامه و زمانه نرمش قهرمانانه است. فکر کنم مطلب شما هم تا حدی موید صحبت این تحلیلگر است.لطفا در صورت صلاحدید و توان، نقاط ضعف و قوت صلحنامه ژنو3 را بنویسید.
2 نکته فرعی دیگر: بر اساس توصیه رهبر انقلاب لطفا بجای خاورمیانه از غرب آسیا استفاده کنید و بجای واژه های لاتین مثل هژمونی معادل فارسی آنها را به کار ببرید.(اطلاعات بیشتر در لینک http://sahebnews.ir/21156)
با تشکر

سلام جناب بهارلو
نرمش قهرمانانه و مانور روی اصول ساسی نظام رو قبول دارم اما صلح نامه نوشتن رو در صورتی که حافظ منافع کوتاه مدت و بلند مدت مردم باشه. باز هم تاکید می کنم شرایط ما شرایط شعب ابی طالب نیست رفقا... مبادا این دست توافقات جزیی باعث اشباع جامعه بشه . چیزی که غرب میخواد تزریق روحیه رفاه طلبی بجای انقلابی گری بین مردم هست تا از درون فروپاشیده بشیم. فلذا باید احساس کنیم که از بدر برگشته هستیم و در جایگاه جبهه غالب.

افضل بدیعی یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:46 ب.ظ

برادر یه نظر کوتاه میدم. میوام تا آخرش روبخونی ها
فعلا این مساله
"آرامش قبل از طوفانه"
ببین من کی گفتم.
یا حق

الان انچنان هم آرام نیست!

علی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:37 ق.ظ

با سلام
خدا ان شا الله حفظتان کند.
التماس دعا

سلام
همچنین.
چشم.

سیدعلی موسوی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:59 ق.ظ

سلام
استفاده کردیم
به نظرم اظهار نظر اتفاق خاصی نیافتاده است و هر دو طرف چیزی داده و چیزه گرفته اند(البته با تسامح) آنچه موفقیت ها را معلوم می کند مذاکرات پس از شش ماهه دیگر است که به نظر می رسد در آنجا مثل ده سال قبل با مشکل مواجه شویم

سلام جناب موسوی
درسته 6 ماهه دیگه واقعا سرنوشت ساز هست اما باید دیپلماتهای ما شرایط و معادلات جدید منطقه که به نفع ماست رو بیشتر درک کنند.

پیمان صحرانورد دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ

زمان اصلاح طلبا تعلیق کردن حالا تعطیل کردن. نمیشه اینطوری کژدار و مریض بریم که. نبض برنامه هسته ای مون داره بد میزنه بد داداش.
دولت هم که چشم نخوره زده تو کار بزرگنمایی دستاوردها!!!

بخشی از تحلیل تون رو قبول دارم اما فعلا باید هوشیار بود و صبوری پیشه کرد.

رویش نیوز دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:42 ق.ظ http://rooyeshnews.com/

باسلام
این پست شما در قسمت وبلاگ های رویش نیوز درج و لینک گردید
موفق باشید

سلام و سپاس

فرهودی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام
این تحلیلی رو که مینویسم قبل از توافق به ذهنم اومده بود ولی دیروز دوباره درموردش فکر کردم گفتم نظر شما رو هم داشته باشم
امرو روز صدم از شروع دولته که قراره رییس جمهور به مردم گزارش بده
توافق در روز 99ام به دست اومد
دکتر روحانی در کتاب خودش((دیپلماسی هسته ای و امنیت ملی)) میگه اعتقاد اروپایی ها اینه که وقتی دولت یا تیم مذاکره کننده عوض میشه چندین ماه طول میکشه که جا بیفته
حال چه اتفاقی افتاد که یک دولت اصول گرا و دو مذاکره کننده این دولت در طول 8 سال کار از پیش نبردند و خود جناب دکتر روحانی در زمان خاتمی نزدیک به 400 روز مذاکره در آخر باشکست مواجه شد
حال بعد از 99 روز از شروع یه دولت اصلاح طلب توافق حاصل میشه؟؟؟
همیشه بین بد وبدتر باید بد را انتخاب کرد و این کاری بود که 5+1 به خوبی فهمید
دولت اصولگرا که مدام تحریم میشد و فشار بر مردم زیاد شد اما یک دولت اصلاح طب در مدت 99 روز از آغاز به کار توانست نتیجه بگیرد
پس دولت اصلاح طلب که رییس آن حتی در مورد هولوکاست نمیداند خیلی بهتر از دولت اصول گراییاست که در زمان خود فشار زیادی بر مردم وارد کرد و نابودی اسراییل را می خواست
فرض کنید سال 96 دکتر روحانی و یه اصولگرا(هرکی) کاندیدای انتخابات اند مردم به کدام رای میدهند؟؟؟
حتی به نظر این حقیر در 8 سال آینده هم ای برگ برنده اصلاحات برای انتخابات است که اروپا به او داده
وسلام
ببخشید مه متن گویا و درست نیست دیگه مجبور شدم تند بنویسم
فرهودی

سلام آقا مجتبی‌
این هم یه تحلیل هست اما باید بدونیم که هنوز نتیجه ای حاصل نشده حتی در روز ۹۹

[ بدون نام ] دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:49 ب.ظ

دمت گرم میلاد جان دمت گرم .
عرفان

ممنون عرفان عزیز
دعا بفرما

aliakbari mohammad javad دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:43 ب.ظ

agha kheyli vaziat ghermeze
koli etellat midim be 5+1 hala age bade 6 mah zadan zire hami chiz ke ina hame jiko pike maro khabar dar shodan ke
!!!!
jadvel va neveshte ali boodan
mersi

بله نشت اطلاعات زیادی خواهیم داشت

رهنمایی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:09 ب.ظ

باج دادن
گوش فلک را کار کردن
برنامه متوقف شد

برنامه‌ها برخی‌ تعطیل و برخی‌ هم محدود شده (این کاملتره)

فدایی سید علی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:29 ب.ظ

نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است. هرگونه حرکتی چه حرکت به جلو و چه حرکت به عقب، مثل میدان رزم باید به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد.

بیانات حضرت آقا همیشه راهگشاست

چنگیزی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ب.ظ

کری گفت بعد شیش ماه سوخت ۲۰ درصد صفر می‌شه پس مریضا چی‌ میشن؟

بله همینطوره و طبق معاهده باید بیش از ۱۹۰ کیلو گرم اکسید شود و باید فکری به حال بیماران کرد مثل اینکه از مواد اکسید می‌شه در رآکتور تحقیقاتی‌ تهران که رادیو دارو تولید می‌کنن استفاده کرد

کلاشینکف هسته ای دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:56 ب.ظ

سلام آقای منصوری مقاله خیلی‌ هم کوتاه نبود!
من هم چندتا نکته به ذهنم رسیده میگم خدمت دوستان:

- جلیلی ملاک را در مذاکرات به سمت فتوای رهبری برد و غرب داشت میپذیرفت چه شد که به یکبار اینطور شد؟!

- اندلس که فتح نکردیم اینطور بال بال میزنن بعضیا

- سازمان تحریم ترک خورد اما ساختار هسته ا‌‌ی شکاف برداشت

- آیا اذعان غرب به حق هسته ا‌‌ی برای ما مهم است؟

- اینطور توافق که تخم ۲ زرده نیست هر تیمی میتونه عزت بده پول بگیره

- مواد ۲۰ درصد مصرف پزشکی‌ داره و ما باید تو ۶ ماه صفرش کنیم!

- عراقچی در ژنو چرا پکر بود؟

- احساس می‌کنم غرورم را رنده کردن!

- گام۱ اینه گام۲ دیگه چیه؟

- محدود کردن از نظر غرب پیروزیه اما یادمون نرفت ۲۰ درصد خواستیم برا مریضها ندادن به ما

- امتیاز دو طرف توازن نداره اصلا... کفه اونا بیشتره

- همه چیز دادیم هیچی‌ گرفتیم

- نام دانشمندان رو دادیم سازمان ملل ترور شدن حالا جزئیات سایتها!

- پذیرفتن حق از طرف غرب بی‌ اهمیته

- چرا روحانی پیام تبریک میده مگه ما عطش مذاکره داشتیم؟ دشمن تحلیل می‌کنه

- هیچ کارخانه تعطیل نمی‌شه اما متوقف میشن! هیچ سوختی خارج نمی‌شه اما خنثی می‌شن

یا عباس(ع)

سلام بر شما دوست عزیز
نکات مقایسه‌ای و خوبی‌ مطرح فرمودید البته قابل صحبت هستند اما مواظب باشیم از مسیر اخلاق و عدالت خارج نشیم

پاتوق بچه شیعه ها سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ق.ظ http://shia-patogh.blogfa.com/

سلام
در صورت تمایل به تبادل لینک اطلاع بدید
یا علی

سلام
لینک شدید.

قربانعلی ۱۲۰ سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:23 ب.ظ

پس علت عصبانیت اسرائیل چیه؟

دو دلیل قابل بیان هست:
1- این حرکت اونها نعل وارونه هست یعنی خشم اونها صرفا ظاهریه و در باطن از محدودسازی برنامه هسته ای ایران خوشحال هستن
2- اونها بدنبال برچیدن کامل تاسیسات هستن و این توافق نیاز و خواست اونها رو تامین نمی کنه.

ناشناس سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ب.ظ

وبلاگ شما رو در مشرق دیدم.
متن و محتواتون خوبه ادامه بدید

بله خدا رو شکر این یادداشت بازتاب خوبی داشت.
حتما.

تلنگر سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:35 ب.ظ http://www.talangor86.blogsky.com

سلام
استفاده کردیم...

سلام
سپاس
دوستان خودشون مفسر و محلل هستند.

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:21 ب.ظ

اشتباه تایپی در متن تعهدنامه 5+1صادرات بت ث نوشته شده که اشتباهست

ممنون
اصلاح شد

[ بدون نام ] چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:25 ب.ظ

سلام / تشکر از حضور شما در وبلاگ سپهر حزب الله/امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای با دقت نظر در خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب و عمل به فرامین ایشان بتواند از حقوق مسلم ملت ایران حراست نماید .
<انرژی هسته ای ، حق مسلم ماست >/ یا علی (ع)

سلام
سرکشی رفقای ارزشی میتونه شبکه ماها رو تقویت و اثرگذاری محیطی رو بیشتر کنه.
انشاالله.

مشتاقیان شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 ب.ظ

زمان احمدی‌نژاد می‌گفتن موفقیتها مال قبلیاس حالا که نوبت خودشون شده میگن توفیقات مال همین الانه اونم ۱۰۰ روز!!!
گزارش ۱۰۰ روز روحانی سیاهرنمایی قبل و سفید نمایی این ۲-۳ ماه بود.

سلام
باید مراقب و مواظب کندروی ها و تندرویها باشیم و با رصد هوشمندانه اتفاقات و تحولات، یک تحلیل فراجناحی از شرایط رو داشته باشیم.

قاف قبله سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:01 ق.ظ

آقا این عکس هم خیلی باحاله مثل قلم زنی شما :
یه نسخه معنوی!
http://s5.picofile.com/file/8102245142/1472834_1414020148834290_2444022_n.jpg

فوق العاده بود دوست عزیز

میرسلیمی سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:25 ق.ظ

سلام
تحلیل استخوان داری است
حضرت ماه می فرمایند:
جریان شناسی و قدرت تحلیل مسائل سیاسی جزو معرفت دینی است.
خدا قوت
بروز باشید!

سلام جناب میرسلیمی
ممنون
انشاالله عامل باشیم
بازهم سپاس از راهنمایی ها.

ققنوس خاکی سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ق.ظ http://www.snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=278233&Sgr=4

سلام حاجی. رضا سراج هم مقاله ای تو این زمینه نوشته
فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی توافق نامه ژنو
یا عباس(ع)

سلام
بله مقاله دکتر سراج رو خوندم مثل همیشه نو بود.

پاتوق بچه شیعه ها سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 ب.ظ http://shia-patogh.blogfa.com/

ُسلام
وسپاس
شما هم لینک شدید

ممنون

ایلیا چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:13 ب.ظ http://www.alaviestedlali.blogfa.com

سلام
عالی است.
جهت تبادل لینک اطلاع دهید.
یا علی

سلام
سپاس
پیوند شدید.
یازهراء

خادم جهادیون جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:33 ق.ظ

سلام جناب منصوری گرامی ...

تحلیل تان مناسب و خوب بود ...

چند نکته:

1- درس عبرت نگرفتن از تاریخ موجب درس عبرت گرفتن دیگران از ما خواهد بود ... ظاهرا این حضرات ازبین دو گزینه " آمریکا شیطان بزرگ " ( که سردمدار این جمله حضرت امام ره بودند) و " توهم توطئه " بعضی از روشنفکران غرب زده ، به گزینه دوم بیشتر اعتقاد دارند و آمریکا و غرب را ناجی امت و ملت میدانند! که اگر چنین باشد ة زهی خیال باطل ...

2- ایشان (مذاکره کنندگان محترم)، خود را فرزندان انقلاب میدانند! ولی برای بنده جای سوال است که این چه فرزندی است که با قماشی بر سر یک میز (بخوانید سفره نان گدایی ) نشسته اند ، که سی و اندی سال کمر به خشکاندن ریشه این انقلاب بسته اند!!

3- بازی که این حضرات شروع کرده اند ظاهرا سر درازی دارد ، موقعی تحلیل ها دقیق تر میشود که تمامی جزئیات دیگر قاعده بازی این جنابان و دست های پشت پرده کنار یکدیگر قرار داده شود ، مثل به دادگاه کشیده شدن احمدی نپاد با شکایت افراد حقیقی و حقوقی و به فلاکت نشان دادن 8 سال قبل به مردم و بسیاری موارد دیگر که این جنابان از این حرکات چه نتیجه ای را میخاهند به خورد مردم تحویل دهند ؟!

القصه اینکه ما هیچ عهد و اخوتی با کسی نبسته ایم . پیر و مراد ما سید علی خامنه ای هر چه امر بفرمایند همان است و بس و ما هم منتظر تا ببینیم حرکت این حضرات چه نتیجه ای در بر خواهد داشت و اگر افتضاحی سر بزند از ایشان، خودشان مجبوز به جبرانش خواهند بود همانند تعلیق غنی سازی که خاتمی انجام داد و به دستور حضرت آقا مجبور به جبران و رفع تعلیق در زمان خود خاتمی شد ...

قلمت گرم باد ...موفق و پیروز باشید ...

التماس دعا ...

سلام برادر راعی
ممنون از نظرات دقیقت.
دیروز یعنی 17آذر هم اوباما در اندیشکده سابان که زیرمجموعه موسسه بروکینگز هست بشدت اسب همه گزینه ها روی میز است را تازوند و به نوعی مثل اینکه احیاء شده بود!
باید حداقل تا پایان قدم اول صبر کرد... اوضاع هرقدر هم بد بشود به پای شرایط تعلیقی 82-84 نمی رسه و البته رهبر حکیم و قاطعی داریم که از حقوق ملت و انقلاب مرزبانی می کنند و مردمی که سرخط هستند.
الله معنا.

ایلیا سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.alaviestedlali.blogfa.com

سلام
ممنونم
شما هم لینک شدید.
یا علی

سپاس

اسلام ناب محمدی(ص) جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 ق.ظ http://www.nab-islam.blogfa.com

سلام میلاد جان
خداقوت... تحلیل بسیار خوب و منطقی بود.

دل بستن به استکبار دل بستن به باد است، آن هم باد سوزان و گرم!

ماجور باشید و با شهدا محشور

سلام برادر حامد عزیز
ممنون. سعی کردم از خط انصاف و اخلاق خارج نشوم و صرفا مسائل را کنار هم بگذارم.
منصور باشید

ایلیا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:09 ق.ظ http://Www.alaviestedlali.blogfa.com

ُسلام
بیا به روزما

سلام
حتما

همونی که باشما کار تو بسیجو شروع کرد دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ب.ظ

تا الان خیلی مسایل این مدت را بررسی کردم یه نکته آزارم میده اونم اینه که اگر تو 4سال دوم احمدی نژاد اینقدر اصولگرایان به دست وپای هم نمیپیچیدند وضعیت شاید متفاوت بود؟
همه الان فکر میکنیم عماریم ولی واقعا عماریم؟؟؟

سلام برادر
تلک الایام نداولها بین الناس
خدا می فرماید که ایام پیروزی رو بین مردم می چرخونیم تا یه وقت امر برشون مشتبه نشه و فکر نکن جایی خبریه و لذا قدرت ماهیتش دست به دست شدن هست اما مواضع پیروان هر جریان هم بی تاثیر نیست و عمل سرستون هایش.

پروانه ها می نویسند یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:11 ق.ظ http://541122.blogfa.com/

سلام
از اینکه فقط در خواست لینک از شما دارم پوزش می خوام
وبی برای خدا زدم دوست دارم که هرچی که خدا دوست داره توش بگم نه هرچی دلم می خواد...
دوست دارم شما هم در ثوابش شریک باشین
اگر دوست داشتی به نام (پروانه ها می نویسند)لینک کن
پیشاپش از حسن رفتار شما سپاس گذارم

سلام متاسفانه وبلاگ شما باز نشد.

امینی چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:56 ب.ظ

سلام به صاحب وبلاگ ارزشی عبرت . خواهش میکنم اول بخون بعد اگه خواستی قضاوت کن. این پیام برا من ارسال شده. اولش فکر کردم مثل بقیه پیامها یا تبلیغ یا سر کاری و... اما وقتی خوندم شوکه شدم. و دارم به بقیه میفرستمش از شمام میخوام منتشرش کنید که همه ببینن.
سلام. به جنبش میلیونی 27 بهمن 92 روز بدون گناه ایرانیان بپیوندید. این جنبش که توسط وبلاگ emdad-hamedan.blogfa.com براه افتاده از همه میخواد کمک کنن که این جنبش میلیونی بشه و این خبر از الان تا خود روز 27 بهمن به هر طریقی که شده پخش بشه. از شمام میخوام توی این وانفسای دنیا که هممون داریم گناه میکنیم, این کار خیر رو انجام بدیم و با منتشر کردنش توی ثوابش شریک بشیم. مدیر گمنام این وبلاگ که تمایلی به انتشار اسم خودش نداره قول داده اگه این جنبش میلیونی بشه بازم از این کارا بکنه در آینده. ما که این همه گناه کردیم, بیائید برای یکبارم که شده این کار متفاوت رو انجام بدیم بلکه کمی از گناههامون پاک بشه

سلام امینی جان
انشاالله موفق باشید

گلستان بلاگ شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:53 ب.ظ http://www.golestanblog.ir

سلام
با تشکر از مطلب خوب شما
این مططلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد
http://golestanblog.ir/?p=13348

سلام
ممنون

جنگ و زن سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ب.ظ http://www.jangvazan.blogfa.com

سلام از وبسایتتون استفاده بردم
خدا قوت
اگر مایل به تبادل لینک هستید اطلاع دهید
برای بنده افتخاری است
یا حق

سلام بر شما برادر عزیز
خدا به شما هم قوت و توان بده
پیوند شدید
یا حق

سجاد جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:30 ب.ظ http://sajjad-m.blog.ir

از بس عمل به احکام دین اسلام نشده است ، وقتی امام زمان(عج) تشریف می آورند ، ما فکر می کنیم که دین جدید آورده اند.پ
خیر برای این است که ما عمل به دین اسلام نکرده ایم.
[ آیت الله حق شناس]

برگرفته شده از zareh.blog.ir

ممنون بابت تذکر بجاتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد