وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

قطعه شعری برای رهبر عزیزم

یکی از شاعران انقلابی و خوش ذوق که در ضمن مخاطب ثابت عبرت هم هستند شعر زیبایی در مدح حضرت آقا سروده اند که بواسطه زیبایی  به اول بسیجی ایران و تمام بسیجیان عزیز تقدیم می کنم:


رهبرم ای عشق من ، جانم فدای لحظه ات                    
 شاد  باشی  همچنان ، آید بسوی ما  غمت
در مسیر ما فروزان هست نورت    یا علی                        
 مرهم   زخم   دل  هر   عاشقی   سید علی
آن  کلام   دلنشینت  میرود  در   جان  ما                        
 هم   وجود   نازنینت  با  یقین    درمان  ما
در تولا  چشم هایم  عشق   را  پیدا  کند                          
 صورت  زیبایت  آقا  ، هر  گره  را  وا  کند
دیدنی ها دیده ام از  فضل جدت  یا علی                          
 همچو یک دیوانه در راهت  شدم  سید علی
حاصل  کار  هزاران  در  ید   تائید   توست                             
آنچه پنهان است از ما با یقین در دید توست
بی محبت با تو عهدی هر کسی  هم   بسته است                            
 در مسیر حق بلاشک   خسته  و  وابسته است
عهد دیرین شاید از  اقرار یک کاری متین                           
  کشف حالت کار هر کس نیست جز اهل یقین
بس در این فرصت بیامد هر طرف  نوعی  عمل                         
   بار دیگر شد   بپا  از فضل  حق   جنگ جمل
معرفت نسبت به هر کس در جهان کار ولی است                       
   پیرو تو  هر که  باشد   تابع   مولا علی  است
صرف و نحو و خواندن بسیار هم معیار نیست                      
   هر که دارد مجلس و درس و سخن هم یار نیست
جعفری  در راه تو سر میدهد  مولای من                       
 انتهای   قله    عشق    تو   باشد   جای  من
نظرات 30 + ارسال نظر
محسن یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:29 ب.ظ

باسلام واقعا شعری جالب و دلنشین است

ذهن زیبا سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:36 ب.ظ http://www.zm66g.iranblog.com

سلام. شعر زیبایی بود. یا علی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:08 ب.ظ

سلام حاج میلاد و سلام بر دوست شاعرت
واقعا زیبا بود

سلام بر شما
ممنون
موفق باشید

نریمان سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:33 ب.ظ

دو سه تا شعر برای موسوی دارم.بفرستم میزاری رو سایت؟

سلام بر نریمان عزیز
والا وبلاگ عبرت همانوطور که از پست هاش مشخصه گرایش خاص و منطقی رو دنبال میکنه اگر این پیشنهاد رو قبل از انتخابات میدادی نظرم چیز دیگه ای بود ولی الان بصورت بنیادی نظرم تغیییر کرده که ناشی از دیده هایی که از ایشون دیده ام...

۱۳۳ چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:22 ق.ظ http://s133.blogfa.com

با افتخار به پیوتدهای وب من اضافه شدید
یا علی

موج چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:50 ب.ظ http://moje77.mihanblog.com/

سلام

سلام علیک

موج چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:57 ب.ظ http://moje77.mihanblog.com/

اگه صلاح میدونی منتشرش نکن . خواستم خصوصی بفرستم ولی ظاهرا نداره ..
*****************************************
سلام میلاد عزیز
فکر نمی کنی گذاشتن این شعر اون هم این ایام حساس فقط بیشتر تحریک کنندس تا موثر .
اونی که مهر آقا تو دلش باشه که خوب هست اونی هم که نباشه قطعا با این شعر نه تنها فکرش عوض نمیشه بلکه احتمال خیلی زیاد موضع هم میگیره .
به نظر من آقا به عقلانیت ما بیشتر احتیاج داره تا احساسات ما .
الان دوران بد و خطرناکی رو میگذرونیم .
باید خلاقانه و خیلی دقیق و محتاط کار کنیم چونکه به نظر من کار نکنیم بهتر از اینه که خرابکاری کنیم .
یعنی ما مجبور نیستیم کار کنیم بلکه موظفیم کار کنیم .
دوستت دارم
اگه دوست داری بیشتر با هم آشنا شیم بگو .
من علیرضا هستم .......................................

سلام بر شما برادر عزیز علیرضا
من چیزی نمی گم فقط یه حدیث از امام صادق (ع) که میفرماید:
دین چیزی جز حب و بغض نیست.
محبت رو باید همیشه ابراز کرد اونم در شرایط حال ما که همه هجمه ها بسمت رهبری است چراکه ولایت فقیه رکنی است که منشئب از اسلام است و چارچوب نظام و با زدن آن نظام ضربات کاری می خورد فلذا حمایت از ایشان حتی در قالب شعر نیز بجاست.

تیموری پنج‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:52 ب.ظ http://teimouri.blogfa.com

سلام اخوی.
خدا قوت.ممنون از اینکه در فضای سایبر هم فعالیت می کنی.
منتظر حضور و لینک کردنت هستم.
اگه اومدی نظر یادت نره.
یا حق.

سلام
چشم حتما

[ بدون نام ] جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 ب.ظ

بابا تو که نه از سیاست چیزی حالیته نه از شعر
خواهشا اینقدر خودتو ضایع نکن مارو هم نخندون
این از اون چرندیاتی که به اسم تحلیل نوشتی
اینم از این مزخرفی که به اسم معر نوشتی!!!

اینی که گفتی شعر نبود
...و شعر بود

سلام چرا اینقدر عصبانی هستی...؟ سعی کن نفس عمیق بکشی!!!!
بالاخره نگا ها متفاوت است اما نباید توهین کرد

نریمان جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:47 ب.ظ

به نظر من شما یا امثال شما هیچ وقت جایی برای نظرات مخالف نداشتید.بگم بگم....

سلام نریمان عزیز یار همیشگی من!
شماها که هزار ماشاالله دامنه رسانه هاتون از گوگوش شروع میشه و به سروش ختم میشه و در روزنامه هاتون و سایت خبری و بی بی سی و وی او ای هم هرچی دلتون میخواد میگید تازه در رسانه ملی هم نفوذ کمی ندارید ...بگو بگو!

جاهد شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:38 ب.ظ http://bahaneyetu.blogfa.com/

سلام .

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت
علی بن ابیطالب والائمه المعصومین(علیهم السلام)

سبزترین عید تاریخ بر ولایتمداران عالم مبارک .

با شعر " روز غدیر عید سبز ماست " به روزم .

خوشحال میشم به من سر بزنید

نریمان شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:07 ب.ظ

متاسفم برات

نظرتون قابل احترامه

جنگ نرم در فضای سایبر شنبه 14 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:19 ب.ظ http://VSCC.BLOGFA.COM

سلام اخوی
لینک شدید. درصورت تمایل لینک بفرمایید و به ما هم خبر دهید.
التماس دعا

زینب مهدوی یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.zm66g.iranblog.com

سلام. عیدتون مبارک. به روزم: من ایستاده ام ... . یا علی

الیاس سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:32 ب.ظ http://traway.blogfa.com

سلام
رفیق با "خدا خیری به اهل کوفه دهد" به روزم

منتظر چهارشنبه 18 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.noronor.blogfa.com

سلام
با مطلب قلب تپنده انقلاب --------
آقا بیا ... -----------بیانات مقام معظم رهبری پیرامون دانشگاه و دانشجو
به روز هستیم
منتظر نظرهای پر مهرو سازنده تان هستیم.

"""سلام مهندس..."""www.noronor.blogfa.com
یا علی مدد...

تلنگر پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:57 ق.ظ http://talangor86.blogsky.com

سلام به روزیم یا علی

منتظر پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.noronor.blogfa.com

سلام...
در دانشگاه اصفهان چه گذشت؟؟؟؟؟
حاشیه های مراسم 17 آذر در دانشگاه اصفهان.......
نظر یادتون نره
"""سلام مهندس..."""www.noronor.blogfa.com
یا علی مدد...

محرمانه جمعه 20 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ http://hadihamidi62.blogfa.com/

رهبرم ای عشق من ، جانم فدای لحظه ات

شاد باشی همچنان ، آید بسوی ما غمت

در مسیر ما فروزان هست نورت یا علی

مرهم زخم دل هر عاشقی سید علی

یارآشنا جمعه 20 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:47 ب.ظ http://del77.persianblog.ir

صدایت می کنم!

در آن هنگام که عزیزانم در بسترند و درمانی نیست.

در آن هنگام که پاس شدن چکهای سنگین زندگی، کمرم را می شکند.

قبولی فرزندانم را می خواهم،

مهریه دخترم،

شفای مادرم،

کسب و کارم

گرمای زمستان امسال را در شومینه های مجلل می یابم و آنرا از تو می خوام!

غافل از زمستان صدساله همیشگی قلبم!

دلم میخواهد بازی باخته تیمم ،100 بر 0 برنده شود و آنرا هم از تو می خواهم!

غافل از نقش محوری خودم در ضد حمله ها،دفاع ها و انتظار ها!

دخترم می گوید:رنگ ماشین سرد است...ضبط و چنجرهم که ندارد،

گیر زندگی ام در همین است، این روزها زندگی ها باید« باس» داشته باشد تا بترکانند!

غافل از اینکه، دل زمین و زمان سالهاست برای من و ما و زندگیمان منفجر شده!

همراهم در دست زود عرق می کند،

«همراه» خوبی نیست.آنتن نمی دهد و رمش پایین است

بولوتوث هایی که میگیرم همه تکراریست،حرف جدید و ارتباطی جدید می خواهم

غافل از اینکه،

بر حسب اصل کوفی بودن همراه شمایم،

ولی سالهاست گوش دل و سرم هر دو خاموش است!

همه جا صدایت می کنم:

در درد ها...قبض ها...خرج ها و جشن ها

هر جا که دلم بخواهد!

فردا چک دارم،

رادیو نوای آذری مناجات را پخش می کند و من باز صدایت می کنم.

از همان رادیو صدایی آمد که گفت:

« هیچکس تنها نیست »

شما را حساب نکرده اند که اینجور گفته اند...

اصلا به ما چه، زندگی که می چرخد

بچه ها که به خانه بخت رفته اند.

چک هایم هم که پاس شد.

تیمهای ملی هم که با طلا برگشتند.

رادیو هم که اعلام کرد:

هیچکس تنها نیست.

شمایید و آن « همراه اول»!

که هنوز در دسترس نیست.

لطفا مجدداً شماره گیری نفرمایید آقا جان؛





منتظر جمعه 20 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:42 ب.ظ http://www.noronor.blogfa.com

سلام...
با مطلب : خاتمی،یک بام و دو هوا!!
به روز هستیم
منتظر نظرهای پر مهرو سازنده تان هستیم.

"""سلام مهندس..."""www.noronor.blogfa.com
یا علی مدد...

شهاب شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:10 ب.ظ http://shahaab.blogfa.com/

به روز هستم با مطالبی همچون :

×خلا روانی بی خدایان و بی دینان از دید دانشمندان علم روان شناسی

×ایرانیان و ماجرای خانه و همسایه و مسجد ...

×جنین نامشروع مدعیان خط امام ٬ در رحم بیگانگان ...

×کسروی (2)

×"مزدک بامداد " مروج سکس های کثیف گروهی و خانوادگی در ایران عصر ساسانی!!

×رضا فاضلی مطرب و دلقک قبل و بعد از انقلاب !!

×امام علی و حکومت اسلامی (3)

×دروغهای اینترنتی (1)

×بررسی یک دروغ بزرگ ( عایشه همسر خردسال یا 20 ساله پیامبر )!!!




نریمان شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:54 ب.ظ

دلم گرفته.به عکس امام 15شیعیان توهین شده.متاسفم

جاهد یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:22 ب.ظ http://bahaneyetu.blogfa.com/

سلام .


با نوشتار " پاره کردن تصویر امام(ره) که چیزی نیست " به روز شدم .

یقیناً نظر شما در بالارفتن سطح دانش و نگرشم موثر خواهد بود .
منتظرم .

جاهد

مجید یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:31 ب.ظ

خودمونیم این نریمان که برات کامنت میذاره خیلی ال....غه!!

سلام
نریمان هم نظرات خودشو داره و برای من قابل احترامه
موفق باشی

نریمان دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:51 ق.ظ

عزیز من ۱۵ ننوشتم.پاکش کن

سلام
این قابلیت رو ندارم که نظرات شما رو ویرایش کنم

[ بدون نام ] دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 ب.ظ

سلام بر استاد بزرگوار . من هم دلتنگ شما هستم واقعا دلم براتون تنگ می شه. خیلی خوشحالم خیلی دوستون دارم
سلام
شعر خیلی قشنگی بود از خوندنش مسرور شدم

شعر زیبا ی تان را خواندم با احساس عالی سروده شده در پناه حق بمانید
اشعار شما بسیار زیباست
ذوق زده شدم با دیدن
اش کردند
ماهمان موقع به جناب ایشان پیشنهاد دادیم که برایتان ارسال کند
حالا چطوراین شعرناب به اینجا راه یافته خداعالم است
سروده بسیارزیبایی بود
با زیروبم های جالب
وواقعیتهای موجود
بسیار عالیه این سروده،چند روزی بود که دنبال دانلودش بودم
ای که خواندی از زبان ما سرود عاشقی نیک گفتی وصف آن دردانه آقای همه
استاد گرامی محمدرضا جعفری شعرتون بسیار زیباست .
متن بسیار قوی وپرجاذبه واستادانه با ظرافت خاص فن ادبی سروده شده
بهتون بخاطر داشتن چنین ذوق ادبی تبریک میگم.با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما استاد ارجمند .کسی که اشعارتونو همیشه دوست داره .سجاد
آرزوم بود که این شعر رو من میگفتم
از خدای مهربان آرزوی طول عمر وسلامتی برای رهبر معظم انقلاب وتمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستارم.
حقاکه شعر جالبی بود وصف به حق انجام شده است
ستاره ای بدرخشید ماه مجلس شد دل رمیده ما را رفیق و مونس شد باتشکرازعزیزان بوشهرنیوز و استاد محمدرضا جعفری بخاطر وصف جالب درشعرشان و فرصتی که در اختیار قراردادید تا این شعر را بخوانیم
بدون تعارف می گم شعرت خیلی دلنشین و زیبا بود من افتخار میکنم که استادانی مثل تو را دارد آقای جعفری اگه اجازه بدین می خواستیم با شما مصاحبه کنیم منتظر جوابت هستم

سلام
شعر واقعا زیبایی از استاد است که مورد عنایت مخاطبا قرار گرفته
مصاحبه؟ از طرف کجا؟

یه بنده خدا سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:02 ق.ظ http://moqanni.blogfa.com

این روزها خیلی ها داعیه دار خط امام (ره) هستند اما به راستی خط امام (ره) کدامین خط است و یاران واقعی و راستین امام راحل چه کسانی هستند؟

سلام
باید دید که جه کسی بر طبق نظرات و سفارشات امام عمل میکند نه شعار یار غار امام بودن را سر میدهد.

نریمان سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:11 ب.ظ

یه سول داشتم.از لحاظ شرعی توهین به عکس امام گناه محسوب میشه؟

سلام نریمان جان
بطور دقیق نمودنم باید از یه عالم بپرسی اما چیزی که به ذهن من میرسه از اونجا که در دین اسلام اهمیت فوق العاده زیادی به عالمان دین داده شده و امام از جایگاه ولایت فقیهی هم برخوردارند بطور حتم به این سادگیها از کنارش نمیشه گذشت.

خانواده اسلامی شمیم سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:24 ق.ظ http://shamimm.ir

باسلام و احترام شمارا به دیدار از سایت بزرگ خانواده اسلامی شمیم دعوت می کنیم ؛ بی شک نظرات شما به عنوان یک صاحبنظر می تواند مارا در بهبود عملکردمان یاری کند. منتظرتان هستیم خانواده اسلامی شمیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد