وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

جنگی سخت تر از جنگ سخت


> مقوله جنگ نرم را میتوان از جمله مباحثی به حساب آورد که علیرغم قدمت آن در جهان، مدت زمان کوتاهی است که در ایران بطور ملموس و جدی مورد مطالعه قرار گرفته است دلیل این توجه را میتوان تغییر شگردها و راه های ضربه زنی عنوان نمود بدین گونه که مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی پس از آزمودن ملت و حکومت ایران در شرایط جنگ سخت، تحریم های طولانی مدت اقتصادی، ترور فیزیکی و شخصیتی مردم و مهره های کلیدی نظام و حتی مهره چینی در ساختارهای حکومتی به این نتیجه رسیدند که تا زمانی که مردم حامی و پشتیبان نظام اند نمی توان خللی در پایه های استوار حکومتی وارد نمود.

علم به این موضوع توسط دشمنان خارجی و مریدان داخلی آنان باعث شد پروژه ای کلید بخورد که هدف آن قرار دادن مردم در مقابل نظام و تغیییر رفتار و در نهایت تغییر ساختار نظام در قالب جنگ نرم  تعریف شده بود.

از آنجا که عمده تئورسین های جنگ نرم در شوراهای امنیتی و نهادهای به ظاهر خیریه و علمی غربی به خصوص آمریکایی مشغول به فعالیت و نظریه پردازی اند و با توجه به ممانعت از انتشار این نظریات، منابع مطالعاتی اندکی در این زمینه موجود است و تنها خبری که می توان از فعالیت این گروه ها رصد کرد بودجه های چند ده میلیون دلاری است که در کنگره و مجالس این کشورها در راستای عملیاتی کردن طرح های مذکور به تصویب می رسند.

نوشتار پیش رو  برآیند مطالعه کتب ترجمه ای (برنامه کنواس)، نظریات شخصی، مقالات و نوشته های کوتاهی است که علیرغم جسته و گریخته بودن مطالب سعی شده است تا نوشتار حاضر توانایی شناساندن چیستی و اهداف جنگ نرم را داشته باشد.

>>‌ از جمله مفاهیم و اصطلاحات کلیدی که در جنگ نرم از اهمیت بالایی برخوردار است "قدرت هوشمند" می باشد٬ پارامتری که از 3 مولفه اصلی تشکیل شده  است:

1- قدرت سخت: میزان بازدارندگی و ثبات یک نظام که عمدتا توسط امکانات سخت افزاری نظامی تامین می شود.

2- قدرت نرم: میزان نفوذ و جذابیت برای سایر کشورها.

3- قدرت اقتصادی: میزان دستیابی به فناوری های پیشرفته.


باید توجه داشت که این سه ضلع مثلث هرچه گشترده تر شوند میزان قدرت هوشمند و در نتیجه ثبات یک نظام و میزان تاثیرگذاری آن بر سایر کشورها نیز افزایش می یابد. جمهوری اسلامی طی 30 سال گذشته با قدرت هوشمند فزاینده خود توانسته بحران های زیادی اعم از سخت و نرم را با موفقیت پشت سر بگذارد بگونه ای که انستیتو بروکینز طی مقاله ای اعتراف گونه اذعان کرد که "ایران در 30 سال گذشته همه نوع بحرانی را تجربه کرده بجز طاعون!"

در باب قدرت نرم ایران هم باید یادآور شد در حالیکه قدرت سخت و اقتصادی آمریکا از ایران بیشتر است اما قدرت نرم کمتری دارد دست کم در میادینی که ایران و آمریکا هر دو منافعی دارند که در تضاد با یکدیگر است  از جمله عراق، افغانستان، فلسطین، آمریکای لاتین و جدیدا آمریکای جنوبی.

سیر تکاملی قدرت نرم ایران بگونه ای است که با رصد تحولات ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، می توان 3مرحله اوج گیری قدرت نرم برای ایران متصور شد:

1- پیروزی انقلاب اسلامی تا فتح لانه جاسوسی:بازخورد تسخیر سفارت آمریکا بعنوان یک ابرقدرت شناخته شده در جهان، توسط دانشجویان پیرو خط امام بگونه ای بود که پیرو آن  در 70 کشور جهان به سفارت آمریکا حملاتی صورت گرفت. در این مرحله ایالات متحده تلاش نمود تا با راه اندازی یک جنگ سخت 8 ساله قدرت نرم ایران را نابود نماید که نتیجه، عکس آن چیزی بود که آنها می خواستند.

2- دفاع مقدس: علیرغم خسارات سنگین جنگ تحمیلی، قدرت بازدارندگی و به تبع آن قدرت نرم ایران فزونی یافت.

3- پیروزی اصولگرایان: در تیر 84 و با پیروزی اصولگرایان در انتخابات نهم ریاست جمهوری دور تازه ای آغاز شد بگونه ای که زنگ های خطر در ایالات متحده آمریکا به صدا درآمد و "کمیته خطر جاری" در مهرماه 84 بیست توصیه راهبردی جهت مقابله با جریان وفادار به اسلام، انقلاب، امام و رهبری ارائه نمود. لازم به ذکر است که کمیته خطر جاری از زمان فروپاشی شوروی در سال 1991 تا پیروزی اصولگرایان در ایران تشکیل نشده بود(!)

        

>>> در صورت مدیریت و تقویت صحیح قدرت نرم  می توان به یک هژمون (قدرت برتر و رهبر) منطقه ای و به تبع آن ایجاد استعداد برای تبدیل شدن به قدرت جهانی و خروج از تحریم ها و مهارها و ارتقاء سطح بازیگری در مناسبات بین المللی را رقم زد. برای نمونه مگر آمریکا در زمان خاتمی ایران را کانون شرارت نخواند پس چرا حالا در مسائل مختلف بین المللی از ما اعمال نفوذ می خواهند؟

توجه به این نکته ضروری به نظر می رسد که هدف اصلی در جنگ نرم حمله به ارزش هاست در جهت مهار قدرت نرم کشور هدف و رسیدن به مقصود نهایی بوسیله تغییر رفتار و سرانجام تغییر ساختار حکومتی. جنگ نرم را جنگی تدافعی با رویکردی تهاجمی دانسته اند بدین معنا که هدف، مهار گزینه مورد نظر است در قالب تهاجم؛ برای مثال هدف ایالات متحده آمریکا، دفاع از خود در مقابل قدرت نرم فزاینده ایران است در قالب حمله به ارزش ها و تلاش برای تغییر رفتار و ساختار.

برای پی بردن به سختی جنگ نرم مقایسه آْن با جنگ سخت مفید به نظر می رسد:

1- در جنگ سخت سنگر و میدان دشمن قابل رصد و رویت است و تحرکات احتمالی دشمن را می توان براحتی شناسایی نمود اما در جنگ نرم خاکریز و میدان عمل و عمق نفوذ دشمن تا حدود زیادی نامرئی است و میزان پیشروی اش تا زمان های خاصی مثل انتخابات غیرقابل رصد می باشد.

2- عوامل جنگ نرم با برنامه ای حساب شده به سمت نخبه گیری در زمینه های گوناگون می روند و از این طریق دو هدف را دنبال می کنند؛ از سویی با جذب نخبگان جامعه، عده ای از مردم نیز بواسطه محبوبیت آنان جذب می شوند و از سوی دیگر کار برای مقابله با عوامل جنگ نرم، سخت می شود.

3- در جنگ سخت عامل حمله کننده در کشور تحت حمله، منفور می شود و در جامعه نوعی همبستگی برای مقابله با آن شکل می گیرد در حالیکه در جنگ نرم عوامل اصلی برای خود محبوبیت ایجاد می نمایند و همان اهداف تهاجمی را در زیر ماسکهای رنگارنگشان پنهان می نمایند.

>>>> راههای پیاده سازی و ابعاد جنگ نرم نیز در یک تقسیم بندی کلان در سه بخش قابل تعریف است:

1- جنگ سایبری: از طریق ایجاد شبکه های هرمی اجتماعی حقیقی و تبدیل شبکه های مذکور به شبکه های اجتماعی مجازی. شبکه های اجتماعی مجازی از آن جهت مهم تلقی می شوند که توسعه آن براحتی صورت می گیرد و رصد آن به سختی.

2- جنگ دیجیتال: در قالب استراتژی کلان "هر شهروند یک رسانه" قابل تبیین و تعریف است بدین صورت که هر فرد با وسایل  ابتدایی ارتباطی مثل گوشی تلفن همراه خود می تواند با عکاسی و فیلمبرداری از رویدادها و نشر آن در فضای مجازی به یک رسانه کم دامنه با رویکردی اجتماعی مبدل شود.

3- جنگ امواج: که عمدتا توسط رسانه های ماهواره ای بیگانه دنبال می شود تاثیر این مورد و نقش آفرینی آن را می توان در فعالیت های هدایتی آشوب های بعد انتخابات 22 خرداد در بی بی سی فارسی و صدای آمریکا به روشنی دریافت.

       

عوامل و عناصر جنگ نرم شامل نظام سلطه(امپریالیسم و صهیونیسم)، دولت ها و سرویس های اطلاعاتی بیگانه، مراکز مطالعاتی و پژوهشی، شبکه های نفوذی و نخبگان کشور هدف در برنامه  خود 4 هدف اعتمادزدایی(تقلب در انتخابات،دروغ)، اعتبارزدایی(فساد سیاسی،اقتصادی،اخلاقی)، مشروعیت زدایی(خشونت،شکنجه،سرکوب،کودتا،استبداد) و کارامدزدایی(سیاه نمایی و بحران نمایی وضع موجود) را دنبال می کنند که نتیجه نهایی آن انقلاب رنگ هایی است که در کشورهای مختلف از سوی غرب به اجرا درآمده است.

باید توجه داشت که عوامل اصلی و نظریه پردازان جنگ نرم در ابتدای امر "روانشناسان" خوبی اند چراکه سناریوهایی را برای تاثیر بر جامعه هدف تعریف می نمایند که هرکس به فراخور حال خود با آنان همرام شود؛ برای مثال احساسات و عواطف لایه ای است که در هر فردی براحتی تحریک می شود بر همین مبنا جریان برانداز با علم به این موضوع، کیس هایی همچون ندا آقا سلطان، ترانه موسوی و سعیده پورآقایی را مد نظر قرار دادند تا از بازخوردهای سریع اجتماعی آن در راستای نیل به اهداف براندازانه خود در قالب انقلاب مخملی سبز بهره برداری نمایند. عوامل جنگ نرم در ادامه القائات هدفمند خود کار را به جایی می رسانند که به لایه ارزش ها و هنجارهای مخاطب خود نفوذ کرده و ارزش های او را جابجا می کنند جایی که خوب بد می شود و بد خوب. در مرحله نهایی باورسوزی و باورسازی رخ می دهد که تاثیری عمیق در جامعه و گروه هدف می نهد تا جایی که تاثیر روشنگری های واقع بینانه هم  رنگ می بازد.



* و در آخر اینکه باید همواره در یاد داشته باشیم ، درست است که جنگ نرم صفت نرم را با خود یدک می کشد اما آنچنان سخت و پیچیده است که از هر جنگ سختی سخت تر است...

نظرات 46 + ارسال نظر
بنده دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:35 ق.ظ http://ggharibb.persianblog.ir

موافقم. جنگ نرم اکنون، یکی از حوزه هایی شده که کشورهای استعمارگر، بیشترین سرمایه گذاران آن محسوب می شوند. از همین جا باید قضیه را فهمید.

از نظرتون ممنونم

مرتضی دوشنبه 11 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:25 ب.ظ http://eslahe-osooli.persianblog.ir

باسمه تعالی
سلام
دوستان عزیز - همانطور که می بینید این روزها یاران شیطان تبلیغ فراوانی برای روز 13 آبان می کنند و قصد دارند این روز بزرگ را هم منحرف کنند .
این احمقها که نمی دانند این انقلاب با نور خدایی روشن شده و هر که بر آن فوت کند ریشش خواهد سوخت قصد خاموش کردن این نور الهی را دارند .
بر ما است که از این نور الهی دفاع کنیم .
در این چند روز باقیمانده باید در اینترنت فعالیت خود را دو چندان بکنیم و در ضمن اگر می توانیم در راهپیمایی روز 13 آبان شرکت کنیم .
به امید پیروزی حق بر باطل
یاعلی مدد

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ق.ظ

toop

ممنون

موج چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.mihanblog.com

سلام
ممنون از توجهتون

سلام
موفق باشید.

الب چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:28 ب.ظ

چرت

سلام
چرا چرت؟!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:27 ق.ظ

ای ننگ بر تو جوجه ساواکی و اربابانت
فقط افراد مجنون مدام در توهم توطیه بسر می برند
مثل شما ها!
سی سال این مزخرفات را به خورد ملت دادید بس نیست؟؟
دیگه کسی گوشش به این اراجیف بدهکار نیست
کارتان تمام است
ملت بیدار شده
دیگر هم با این تکرار مزخرفات به خواب نخواهد رفت
شما هم بیدار شوید
نکند همانند ابن ملجم به طمع بهشت
مسلمان می کشید !!؟؟؟
شاید به هوای ذوب در ولایت
در زندان ها به دختران مسلمان تجاوز می کنید!!؟؟
بیدار شوید ای کبک های بی اراده!!
سر از برف بیرون ارید
زمستان 4 ماه است که رفته است
و این پس مانده برف ها هم بزودی ذوب خواهد شد
انوقت سرتان را زیر چه پنهان می کنید؟؟
بیدار شو نامسلمان
بیدار شو ای ابوجهل
بیدار شو ای یزید
یک ملت بیدار شده است................

سلام بر شما
همیشه این رفتار شماها برام خیلی جالب بوده که بدون هیچ دلیل و مدرکی و از روی بغض و کینه شروع به فحاشی می کنید بدون اینکه بشه ذره ای حتی ذره ای منطق در سخنان شما دید...
قافیه و ردیف شعرت جالب نیست بیشتر تمرین کن...!

زرین قلم جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:34 ق.ظ http://www.emamhossein.com

سلام
مطلب تون خیلی خوندنی و جالب بود ـ ای کاش کوتاه تر بود
دوباره می آم و ادامه اش رو می خونم
منتظر حضورتون
التماس دعا
علی علی

سلام
از توجهتون ممنونم.
موفق و پیروز باشید.

مصطفی نمازیان شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 ق.ظ http://edvardo.blogfa.com

بنام خدا. با مطلبی تحت عنوان"آمریکا ما غلط کردیم" به روزم. یاعلی

رضا کریمیان(السابقون) شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:19 ق.ظ

مرسی داداش
خداقوت
مطالبت عالی هستن


التماس دعا

سلام
ممنون
موفق باشی.
یاد باد آن روزگاران یاد باد

استادت شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:23 ب.ظ

خاک بر سر مزدور و مزد بگیرت

سلام
کاملا واضح است که چه کسی بودجه های چند ده میلیون دلاری آمریکا و هلند و ۷-۸-۱۰ تا کشور دیگه رو میگیره اونا مزدوران حقیقی تاریخ اند...

یاسر یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:27 ب.ظ

مطلب کاملی بود اکثر مطالب نوشته شده جامعیت نداشتن اما مقاله شما بهتر بود
منتر بعدی هستم!

سلام
نظر لطف شماست
ایرادات رو هم لطفا مطرح کنید

پویا یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ب.ظ http://pooyaandish.persianblog.ir/

بازم مثل همیشه عالی بود. دستت درد نکنه و بازم بنویس

سلام
ممنون
اگر قابل باشم حتما
:-)

سیاوش یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:41 ب.ظ http://andisheh1973.blogspot.com/

شما فقط یک کار کنید محمود جان حرف نزنه تا نصف جنگ نرم را برنده بشین.

سلام
اتفاقا همین روشنگریها و صحبت های احمدی نژاد بود که خیلی از سناریوهای جنگ نرم رو ریخت به هم.

موج یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.mihanblog.com

با اجازتون کپی کنم

سلام
اشکالی نداره خوشحال میشم.

موج یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:54 ب.ظ http://www.moje77.mihanblog.com

ببخشید آدرسمو اشتباهی نوشته بودم

فاران یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:38 ب.ظ http://yeki-mesle-hich-kas.blogfa.com

سلام
ممنون از حضورتون.مطلب به نظر جالبی میاد.آفرین بر حسن توجهتون
ان شالله حتما سر فرصت با دقت مطالعه می کنمش ونظرم رو میگم.

یا علی
التماس دعا

سلام
منتظر نظرات ارزشمندتون هستم
موفق باشید.

هلو یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:49 ب.ظ http://mani_holoo@yahoo.com

مرگ بر تو

اول سلام!
چرا فوری شماها فحاشی میکنید!!!
عزیز دل برادر یه مطلب علمی مطرح شده اگر نقدی داری مطرح کن احتیاج به فحاشی نیست...!؟

نگار یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:24 ب.ظ http://negar_fire8@yahoo.com

سلام عبرت جان
نوشته تر و تازه ای بود که تقریبا تو قوطی بلاگرها پیدا نمیشه!
خیلی استفاده بردم
همیشه بنویس!

سلام بر شما مخاطب گرامی
با توجه به همین کمبود بود که به سراغ چنین موضوعی رفتم.
اشکالات کار باعث پویایی مطالب بعدی میشه...
انشاالله

اکینانیوز! یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:24 ب.ظ http://akina.blogfa.com

خیلی زیاد بود! خداوکیلی حال خوندن نداشتیم...یاعلی

سلام
بالاخره مقوله ای تحلیلیه!
حال پپیدا کردی بخون

منتظر ظهور دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ق.ظ http://mohsen1343.blogfa.com

سلام
من معتقدم اگر جوانان مسلمان ایرانی بصیرت عقیدتی- سیاسی خود را با تمسک به قرآن واهل بیت ورهنمود های امام خامنه ای بالا ببرند هیچ حمله ای موثر نخواهد شد حتی جنگ نرم .
سخنان آقا درمورد عوام وخواصرا باز خوانی کنید 13سال قبل جامعه امروز را بررسی کردند وراهکارش را دادند چه کسی گوش کرد وچه کسی گوش نکرد؟
امام در 30 سال قبل همین وقایع راپیش بینی می کرد وراهکار می داد.چه کسی عمل کرد؟
مردم عامی جامعه نشان دادند درتمام گردنه ها ی خطرناک بهتر از نخالگان سیاسی غربزده عمل کردند.ایول براین مردم
مردمی که معنی انقلاب اسلامی را باانقلاب مخملی خوب فهمیده اند.
چون انقلاب اسلامی ما به رنگ سرخ است ورنگ عاشورایی دارد.مگر می شود با سبز آمریکایی -صهیونیستی به جنگ آن آمد.هیهات
ماهستیم تا انقلاب اسلامی سرخ 57 هست وما هستیم تا انتظارانقلاب سبز مهدوی (عج)زنده است.
به امید ظهور

سلام
از نظر زیبا و شیوای شما ممنونم.
موفق باشید.

نریمان دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام.در مورد ۱۳ابان ۲ سول داشتم.فرقی بین تجاوز به یه کشور یا اشغال سفارت اون کشور وجود داره؟ و ایا امریکاییها کار خوبی کردن که تو عراق به کنسولگری ما حمله کرده و تا مدتها اتباع مارو بازداشت کردن به هر دلیل؟

سلام
در مورد سوال اول باید گفت در تجاوز به یک کشور که به ۲ نوع سخت و نرم تقسیم میشه که هر مدل ویژگی های خاص خودش رو داره و محکوم هست.
اما اینکه آیا ما در ۱۳ آبان ۵۸ کار خوبی کردیم یا نه؟ و اینکه آمریکاییها در عراق کار خوبی کردند یا نه؟ تفوت هایی ماهوی زیادی وجودی داره...
۱- در ۱۳ آبان تسخیر لانه توسط نخبه ترین قشر جامعه یعنی دانشجویان انجام شد که بواسطه اطلاع از سنگ اندازی سفارت آمریکا و تلاش برای براندازی نظام نوپای اسلامی بود.
اما در عراق اینکار توسط عده ای نظامی مزدور آمریکایی صورت گرفت که تفاوت اساسی با ۱۳ آبان دارد.
۳- ۱۳ آبان حماسه ای بود که با مستندات دخالت آمریکا همراه بود و حرکتی عبث و هیجانی نبود اما در عراق سرکنسولگری ایران به دلایلی اشغال شد که بعدها واهی بودن آن مشخص شد...
ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا

استاذنا دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.ostazona.blogfa.com

سلام
از حضور شما در استاذنا و نظرات ارزشمندتان متشکریم.

موج نگار دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:21 ب.ظ http://mojnegar.blogfa.com/

مطلب مفیدی بود ...
این مطلب رو توی لینک های روزانه گذاشتم و وبتون رو هم لینک کردم ...
تشکر

سلام
ممنون
موفق باشید

یخ فروش جهنم دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:07 ب.ظ http://www.biryaha.blogfa.com

«اینجا انتخابات است
پایگاه مردم سالاری دینی
در وقاحتی بی‌کرانه
مردی را بر صلیب می‌کنند
آپم.... پیشششششششش ما بیا

سلام
اشعارتون رو خوندم
ممنون

منتظر ظهور دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:49 ب.ظ

سلام
ما سربازان میدان مبارزه ایم چه سخت چه نرم.
مرگ اگر مرد است گو نزد من آی تا بغل گیرمش تنگ تنگ
با شما همرزمم برادر
یا علی مدد

سلام
علی یارت
موفق باشی

زرین قلم چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:56 ب.ظ http://www.emamhossein.blogsky.com

السلام علی الحسین

سلام
خوبین ؟
با "اخبار شهادت امام حسین (ع)" بروزم
منتظر حضورتون
التماس دعا
علی علی

سلام
چشم
موفق باشید

محمد علی پناهی نژاد چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:25 ب.ظ http://59.blogfa.com

جالب بود ...

ممنون

ذوب در حقیقت پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام
یه سوال؟
شماها که معتقدید مسلمون ناب هستید
پس کدوم نا مسلمونی در کهریزک ادم کشت؟
کدوم جانی در زندان به دختر مسلمان و شیعه و وهموطن ایرانی اش تجاوز کرد؟؟؟؟؟
نکنه اینم کار اوباماست؟
تراخدا اینو نگی به کسی که بهت می خندن؟
شایدم دروغ غربه؟!
اینم نگو که شاهد هست فراوان مدرک و فیلم به حد اشباع
اما میتونی بگی اینم یه جنگ نرمه که امریکا را انداخته اونوقت من بهت می گم ....

سلام
من که به نوبه خودم ادعای مسلمانی ناب ندارم چون خیلی سخته!
در بحث کهریزک شخص اول نظام وقتی از انتقال بازداشتیها به کهریزک که جای اونا نبود٬ مطلع شدند ۳ بار پیام دادند به آقای جلیلی دبیر شورای امنیت ملی و جلیلی هم به رئیس کهریزک پیام داد که بازداشتی ها رو به اوین منتقل کنند و اگر جایی در اوین نیست اونا رو آزاد کنید حتی مجرمین خطرناک این موضع شخص اول نظام هسن اما وقتی چند تن از مسئولین کهریزک که الان بازداشت هستن به دستور عمل نمیکنن جای تخطئه نظام وجود نداره.
در بحث تجاوزات ادعایی هم اینقدر این دروغها بزرگ هستن که خود کروبی هم گفت قضیه رو تموم کنید حالا شما هنوز تو فضایی!
بردن تجاوز اسیدپاشی دفن و.... دروغ های سبزی کع هیچ کدوکشون اثبات نشد
یادت باشه گفتن دروغ آسونه اما پاسخ به اون سخت...

الیاس جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:17 ب.ظ http://traway.blogfa.com

سلام
رفیق من وبلاگ شما رو با نام برت لینک کرده ام لطفا وبلاگ منو با نام معلم فراری لینک کنید...

سلام
ممنون
شما هم لینک شدید

سید سعید جمعه 22 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:50 ب.ظ http://www.fatemyion.ir

سلام خداقوت

ببخشید بابت تاخیرم

بسیار عالی بود.......خسته نباشید

سید

سلام
خوش اومدی!
ممنون
موفق باشی آقا سید

سبز شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ق.ظ

راستی حضرات اصولگرا و غیرتی خبر دارید در 13 ابان که رفته بودید جلوی سفارت امریکا گلو پاره کنید و مشت محکم بزنید و برادران بسیجی مشغول زدن چوب و چماق تو سر ملت بودند در قیامدشت اراذل و اوباش به همراه دو برادر نیروی انتظامی مشغول تجاوز به یک زن 32 ساله در ماشین بودند.واقعا در این مملکت اسلامی امنیت اخلاقی و اجتماعی داریم.رادان و طایب تو کهریزک عمل مقدس تجاوز و لواط را انجام دادند و اراذل و اوباششان تو سطح شهر.کجایند کفن پوشان با غیرت که نگران اسلام بودند و به خاطر مانتو کوتاه و شلوار کوتاه رگ غیرتشان بیرون میزد.

اول سلام!
در ۱۳ آبان شما با چوب و چماق اومده بودید و به مردم حمله میکردید ای مدعیان آزادی حمله وحشیانه سبزها به دکتر مرندی که وزیر بهداشت موسوی و هاشمی بوده و الان نماینده مجلس هست اوج وحشیگری شماست آنهم شماهایی که هزار و یک ادعا دارید...
اون قضیه هم برو بخون و اخبارت رو از یه جا که دوستش داری نگیر!
اون خانم توسط یه نفر ربوده میشه که در بین راه ۲-۳ نفر دیگه بهش ملحق میشن و تجاوز میکنن که ۲ نفر با لباس نیروی انتظامی با عنوان مامور میان که البته مشخص شد مامور قلابی بودند به اونا ملحق میشن...
اگر ریشه یابی کنی برو ببین که فساد کنونی ما از کجا شروع شد از اونجایی شروع شد که لخت بودن و تن نمایی در دوران اصلاحات و در ستادهای میرحسین موسوی ارزش شد و...
اون قضیه کهریزک و تجاوز هم خود کروبی که مدعی بود گفت بسه دیگه قضیه رو ببنددید حالا شما... عجب

الیاس یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:20 ب.ظ http://traway.blogfa.com

سلام
ممنون
فقط می خواستم بگم کد ترجمه که گذاشتید فقط آمار پارس تولز و گوگل رو بالا می بره و مثل این می مونه که وبلاگ شما جزوی از سایت گوگل هست!

سلام
والا دیدم چیزه جالبیه و ممکنه عده ای از بازدیدکنندگان سایت که غیرایرانی هستند با مشکلی برنخورن این کد رو گذاشتم.
ممنون.

نریمان دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:47 ب.ظ

سلام.ایمیل بده تا برات یه کلیپ بفرستم تا بدونی بین واقعیت و تعصب چه قدر فاصله وجود داره.در زمن من از کلیپ هات که تو موبایل 9بود باهات اشنا شدم.از دموکراسی حاکم در وبلاگت لذت میبرم ولی جوابت در مورد 13 ابان منطقی نبود.شرش بیشتر از خیرش بود

سلام
از آشنایی با شما من هم خوشوقتم
میتونید کلیپها رو آدرسش رو در قسمت نظرات وبلاگ قرار بدید تا برم ببینم البته تو پرانتز بگم بنده یه رفیق دارم که حدود چند گیگ از این کلیپ ها داره و من هم دیدم بخشی از اونا رو یعنی دیده اینها چندان اثری در اصل ماجرا نداره ئ همه جز فرعیات به حساب میاد
ببین نریمان جان یه نفر میاد چند ماه قبل از انتخابات میگه تقلب بعد هم انتخابات برگزار نشده میگه من پیروزم!!! و برای تقلب هم یه برگ سند و مدرک ارائه نداد درحالیکه شورای نگهبان ۵ روز علاوه بر ۱۰ روز اصلی زمان داد به میرحسین و کروبی که مدرک بیارن و یه فرصت دیگه هم در بازشماری ۱۰ درصدی داد اما مثل اینکه سران سبزها علاقه داشتند کار به اینجا برسه... اصل ماجرا رو هیچوقت فراموش نکن که چرا کار به اینجا رسید و جرم اصلی رو که با ادعای و دروغ بزرگ تقلب انجام داد.

[ بدون نام ] دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:21 ب.ظ

سلام حاجی ...
سلام مهندس ....
noronor.blogfa.com

سلام سید
امیدوارم خوب باشی

تلنگر شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:46 ق.ظ http://www.talangor86.blogsky.com

سلام
ممنون از زحماتتون!
در پناه حق

عبــــــــــــــــــــــــــــــ یکشنبه 1 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:06 ق.ظ http://ebrat.blogsky.com

یکی از دوستان که اصلاح طلب نشون میداد طی نظری شروع به فحاشی کرده بودند و بنده نیز راهی برای پاسخ گویی به این عزیز دل نیافتم فلذا نظر ایشان تایید نشد.
به این عزیز توصیه می کنم که عصبانی نباشند و با منطق صحبت کنند چراکه عصبانیت و فحاشی زمانی به میان میاید که منطق به حاشیه رفته باشد.
عبرت
مدیریت وبلاگ

یک ایرانی دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 04:45 ب.ظ

سلام
تو مطلب قبلی یه نظر گذاشتم و دوست داشتم جوابتو ببینم. اما مطلب رو نداشتی تو سایت. همین برای من کافیه.
می‌دونم این نظر رو هم نخواهی گذاشت.
این روش شماست.
فکر می‌کردم لااقل تو که ادعا می‌کنی واقعا از در منطق و علم پیش می‌آی، اینو ثابت کنی. برای همین هم چند بار وقت گذاشتم و سر زدم تا جوابمو بگیرم. دیگه وقتم رو تلف نمی‌کنم.
امیدوارم یه روزی وجدانتون بیدار بشه و خدا فکر و قلبتونو روشن کنه.

سلام
نظر شما اگر تایید نشده یقین کنید که از کلمات رکیک و توهین آمیز در اون استفاده شده
روش ما در چارچوبی منطقی همراه با ادب و حفظ احترام متقابل است نه فحاشی
باز هم سر یزنو نظر بده اما با منطق نه فحاشی و بی ادبی
همچنین!

موج نگار دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:59 ب.ظ http://mojnegar.blogfa.com/

مطلب مفیدی بود و با محتوا ...
لینکتون کردم ......

بروزم با "تشکل های دانشجویی و جای خالی نقد ... !!!"

سلام
شما هم لینک شدید

نریمان سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ http://urmu_441@yahoo.com

برات اینطور جواب بدم که در ایران وقتی گروه و حزبی به قدرت میرسه: حزب مقابل رو نه تنها وسیله ای برای نقد و پیشرفت خودش نمیدونه بلکه به هر نحوه ممکن به سرکوب اون میپردازه.یادمون نره حکومتها با کفر میمانند ولی با ظلم از بین میروند.محمد(ص)
شاید من تو کهریزک مرده بودم.من هم انسانم
اگر دیدی در جایی ظلم "حق در مقابل باطله اگه بی تفاوت باشی فرقی نداره در حال نماز باشی یا در حال مشروب خوری.منم بسیجیم ولی تعصب ندارم.

بله با نظر شما موافقم مثلا در زمان خاتمی اصلاح طلب چنان محیط خفقانی برای طیف اصولگرا و راستی اون زمان ایجاد کردند که نگو و نپرس و از اون طرف دم از آزادی و شعارهای وارداتی غربی می زدند
یه مساله رو گفتم شما جدی نگرفتی باز هم میگم:
خطاهایی که در کهریزک رخ داد رو از شخص اول نظام و مسئولین مملکتی نبین. مقام معظم رهبری در همون موقع ۳ بار دستور آزادی بی قید و شرط همه زندانیان رو بدلیل کمبود جا صادر کردند و لی از سوی مسئول کهریزک انجام نشد و تماسهای جلیلی هم بی فایده بود رهبری در مورد کهریزک قبل از رخ دادن اون حوادث و کشته شدن اون افراد و بیی توجهی عده ای نادان به دستور ایشان گفتند در این جریان خون به دل من کردند...
آقای روح الامین پدر یکی از کشته های کهریزک در دیدار با رهبری گفتند من ۲ روزه که از عوامل کهریزک شکتیت کردم ام ممنونم از شما که ۴۰ رئز پیش پیگیر این قضایا بودید...
مطمئن باش جریانهایی در سیستم اطلاعاتی و انتظامی ما هستند که دوست دارن جامعه به تشنج کشیده شود...

۱۳۳ جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 03:37 ب.ظ http://s133.blogfa.com

سلام
وب زیبایی داری بهت تبریک میگم

یه سرپیش من هم بیا
در ضمن اگه مایل به تبادل لینک هستی من را بانام 133 بلینک
وبیا بگو چی دوست داری لینک بشی
یاعلی

سلام
ممنون
شما لینک شدید

[ بدون نام ] شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 02:34 ق.ظ


خداییش خودت خندت نمی گیره از این اراجیف؟!!

ندا اقا سلطان را هم حتما امریکا کشت؟ روح الامینی را هم حتما انگلیس؟!!
آخه اگه لندن تصمیم گرفت که یک ثانیه هم نمی تونین سر قدرت بمونین. حالا شماها هی فرافکنی کنید
برادر سید حاجی مخندس پاسدار بسیجی قاتل !جمع کن این بساط سیاه بازی را
دیگه حناتون پیش مردم رنگی نداره
گذشت زمان چرند گویی

سلام
نه من خندم نمیگیره! چون یه بحث کاملا علمیه که هر کس به فراخور فهمش از اون برداشتی داره
شک نکن که ندا آقا سلطان رو آمریکا کشت اما روحالامینی بواسطه عملکرد نامناسب مسئولین کهریزک مرحوم شد. پدر روحالامین د ردیدار با رهبری گفت من از شما تشکر میکنم چراکه من ۲ روز پیش از مسئولین کهریزک شکایت کردم اما شما از ۴۰ روز پیش پیگشر این قضیه بودید...
آخه ندا آقا سلطان که از درگیری ها دور بوده و از کلاس موسیقی بر میگشته و ۴۵ پیش از کشته شدن در بی بی سی نشونش میدن و روش زوم میکنن و اینکه با سلاحی کشته شده بود که قاچاق اون سلاح در انتخابات از سوی سبزها به کشور زیاد شده بود و اینکه قاتل یعنی آرش حجازی ۴-۵ روز پیش از قتل میاد سر صحنه قتل میاد تنفس میده بعد فرداش فوری میره کجا... انگلیس اونم کجا... بی بی سی فارسی...

چشم هات رو باید بشوری...(سهراب!)

امیر یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:25 ب.ظ http://iran1401.blogfa.com

سلام میلاد جان من عباسیم از دانشگاه کردستان اگه وقت کردی یه سری به وبلاگ این حقیر بزن حتما نظر بده استفاده کنم

سلام
حتما

منتظر جمعه 13 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.noronor.blogfa.com

سلام
حاجی
ما رو با اسم - سلام مهندس- لینک کنید بعد بگید تا شما رو با چه اسم لینک کنیم.
اجرکم عند الله
یا علی مدد...
www.noronor.blogfa.com

سلام سید
لینک شدی

هادی بهتاش یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:47 ب.ظ http://rasolfateh.blogfa.com

بسم رب الشهدا
سلام علیکم
تا نفس داریم تو سینه، تا ظهور خود حضرت؛ می‌مونیم حامی رهبر، آرزمونه شهادت
التماس دعا
نحن ابنالحیدر
نحن ابنالزهرا

یک دوست دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ق.ظ

دو گروه میشین.. یکی فحش میده یکی آفرین میگه.. خدا قوت.

ممنون

داداشی سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:13 ب.ظ http://dadashi.wordpress.com

سلام
میللاد جان خیلی در جنگ نرم جا کار زیادی داریم، در حالی که دشمن وارد فاز عملی شده، ما حتی در بخش تئوری کار نیز، خلاهای زیادی داریم که جز با یک مدیریت منسجم در کشور تحقق پیدا نمی کند و البته به حول و قوه الهی دست در دست هم این نقصان را برطرف می کنیم و این جبهه را نیز بر آن ها تنگ می کنیم
یا علی

سلا داداشی عزیز
حق با توست اونها بقول امام(ره) برای ۲۰۰ سال آینده ما برنامه دارن و باید حرکت کنیم که ایستایی برابر است با نابودی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد