وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

فصل مشترک پهلوی و اصلاح طلبان

>از مهم ترین دلایل سقوط پهلوی ضدیت با مذهب در عین تظاهر به آن است. رضا شاه ملعون و محمدرضا شاه مخلوع در ابتدا برای تثبیت و جلب نظر مردم مسلمان ایران اقدامات مذهبی نمادینی را انجام میدادند اما بعد از روی کار آمدن به دشمن شماره یک دین و مذهب تبدیل میشدند و علاوه بر عداوت با دین لشکر ابتذالات را هم فرماندهی میکردند. توجه نمادین به مذهب از سوی این افراد خود نشانگر نقش پررنگ، تاثیرگذار و غیر قابل انکار مذهب در لایه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران است و در آخر نادیده گرفتن این نقش و ضدیت با آن به زوال حکومت طاغوتی پهلوی در سال 57 انجامید.

>>18 سال بعد گروهی موسوم به «اصلاح طلبان» در دوم خرداد 76 با فریب افکار عمومی و بازی با لغات توانستند سکاندار قوه مجریه شوند.

نظریه پردازان این جریان مدعی اصلاحات علاقه و انگیزه عجیب و شدیدی به سکولار کردن مردم و بدنه مدیریتی کشور داشتند که خدا را شکر علیرغم تلاش های هشت ساله آنان با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد، سدی در مقابل این نگرش زده شد و گفتمان امام و انقلاب جایگزین تفکرات لیبرالیستی این طیف شد.

>>>با نگاهی به تاریخ سیاسی- اجتماعی ایران میبینیم که تفکرات و جریان هایی که قصد مقابله سخت افزاری یا نرم افزاری با هویت مذهبی مردم ایران را داشته اند یکی پس از دیگری توسط ملت به انزوا رفته اند.

سقوط پهلوی، به انزوا رفتن احزاب ناسیونالیستی(ملی گرا) همچون جبهه ملی، نهضت آزادی و... گواه این مطلب است.

*خلاصه اگر در تفکرات و خط مشی های جریان مدعی اصلاحات، بازگشت به ارزش های اسلام و انقلاب گفتمان غالب نشود و از گذشتگان درس عبرت نگیرند در آینده ای نه چندان دور زوال و نابودی کامل آنها از سوی مردم رقم خواهد خورد.

نظرات 7 + ارسال نظر
zahra sadat پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ب.ظ http://-

salam
khaste nabashid. be omide movafaghyat va tadavamo harakate asilitoon.

رسوا جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:26 ب.ظ http://rosva.blogsky.com

سلام
تو کاسه داغ تر از آش شدیا ! این طوری که از خاتمی بی زبون می نویسی این احساس به آدم دست می ده که قصد انقلاب داشته ! احمدی نژاد خوبه اما به نظر میاد طرفداراش مثه خودش نیستن متاسفانه

به قول خود افراد لردوگاه اصلاح طلبان خاتمی شخصیتی است مصداق بارز عبارت تسامح و تساهل در حد اعلاء. ایشان با روند مدیریتی خود در قوه مجریه در طی هشت سال ریاست جمهوری پایگاهی را ایجاد کرده بودند(خواسته یا ناخواسته!) که قصد آن براندازی سخت و نرم نظام بود که در دوره های مختلفی قابل تبیین است. هدف عبرت نقد منصفانه است که در اخر ارسال چاره آن نیز ذکر شده است.
عبرت

رسوا جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:27 ب.ظ

بعد اینکه یه پست داشتی در مورد انیشتین !! چی شد ؟ حذف شد ؟

ممنون از حسن توجه شما عبرتدوست عزیز!
با کمی تامل در صفحات اینترنتی و کمی جست و جو نتوانستم دلیل متقنی برای آن ارائه کنم تا بتاوند ذهن فعال و باز عبرت خوانان عزیز را ارضا کند لذا شد آنچه باید میشد!
عبرت

اصلاح طلب دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:07 ق.ظ

سلام خسته نباشید

آنچه که شما در مورد اصلاح طلب ها بیان کردی غیر واقعی بود

آقای خاتمی هیچ زمانی خواهان جدایی دین از سیاست نبوده و نیست و متاسفانه یک عده تند رو از موقعیت خاتمی سوء استفاده کردن اصلاح طلب ها آزادی بیان می خوان یعنی این که شما بتوانی مثل خیلی کشورهای دنیا عملا از مدیران اجرایی کشورت انتقاد کنی نه این که به دلیل گفتن کوچکترین حرف شما را به جرم مثلا تشویش اذهان عمومی بندازن زندان !!!

و آقای خاتمی در هر 2 دوره توانست با بیش از بیست میلیون رای رئیس جمهور شود .

متقابلا سلام
در مورد عملکرد اصلاح طلبان کتب٬ جزوات٬ نشریات مکتوب و غیر مکتوبی زیادی موجود است که با کمی مطالعه به ماهیتی پی میبریم که خلاف شعار آنها خود را به ما نشان میدهد چراکه اصل شعار اصلاحات بفرموده رهبری مقدس است اما اینها استفاده ابزاری کردند و سبب رویگردی مردم از آنها در چندین انتخابات و رخدادهای اجتماعی شد.

دانشجو سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:26 ب.ظ http://molokiali.blogfa.com

سلام گلم
در انتظار پیغامت هستم
راستی تو وبلاگ لینکت کردم به اسم تحلیلگر
یا حق

دانشجو سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:43 ب.ظ

یک نگاه بنداز
http://rasanews.com/Negaresh_site/FullStory/?Id=34671

علی اکبر دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:23 ب.ظ



نظرت اصلا درست نیست. عیب شما این است که فکرمی کنید فقط امثال شما دین را می فهمد ودین تنها به شما تعلق دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد