وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

ارتباط القاعده با شبکه الجزیره قطر

هفته‌نامه لبنانی "المحرر العربی"گزارش داد: منابع آگاه الجزایری تأکید کرند که "عبد العزیز بلخادم" به‌زودی شکایت‌نامه‌ای علیه دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای لیبی و قطر به دلیل پوشش تحرکات رهبران القاعده در این کشور و ارتباط آنها از طریق شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر و "حسن الراشدی"، مدیر منطقه‌ای این شبکه در شهر "الرباط" مراکش که با هماهنگی دوحه انجام می‌شد، تنظیم خواهد کرد.  

این منابع افزودند: "ابو عبدالرحمن"، مسؤول بخش اطلاع‌رسانی و ارتباطات در سازمان "قاعده جهاد در کشورهای مغرب عربی" که دستگاه اطلاعاتی مراکش او را بازداشت کرده و به الجزایر تحویل داده است، اطلاعاتی خطرناک مبنی بر ارتباط سازمان تروریستی "القاعده" با دفتر شبکه قطری الجزیره در شهر الرباط داده است که این ارتباط با هماهنگی دوحه پایتخت قطر صورت گرفته است.

این در حالی است که الجزایر برای سومین بار تقاضای شبکه ماهواره‌ای الجزیره را مبنی بر افتتاح دفتر دائمی خود در پایتخت این کشور رد کرده است.  

شخصیت‌های سیاسی الجزایر نیز رد کردن این تقاضا را در شرایط کنونی منطقی می‌دانند، زیرا شبکه الجزیره همراه با سران قطر با حمایت از القاعده تلاش می‌کنند به بهانه اصلاحات و ایجاد تغییرات در این کشور فعالیت کنند.  

بلخادم تلاش کرده است تحقیقات صورت‌گرفته درباره این پرونده از طریق شبکه‌های تلوزیونی محلی و ماهواره‌ای پخش شود و از شبکه تلویزیونی "العربیه" خواسته است تا این مأموریت را بر عهده بگیرد.  

برخی منابع اعلام کردند که دلیل اینکه "ایمن الظواهری" نفر شماره دو شبکه القاعده، شیوه ارتباط با طرفداران افراطی خود را تغییر داده توانایی‌، تجربه و فناوری پیشرفته شبکه الجزیره است که امکانات خود را در اختیار الظواهری قرار داده است تا از طریق نامه‌های الکترونیک با آنها ارتباط برقرار کند.  

این گزارش به نقل از منابعی در بازداشتگاه ابو عبدالرحمن می‌افزاید که الظواهری از نیروهای باقی‌مانده القاعده در عراق خواسته است که حوزه فعالیت خود را به لبنان منتقل کنند.

الظواهری از طریق نواری صوتی که در ماه جاری از اینترنت منتشر شد و شبکه الجزیره در رأس شبکه‌های عربی بود که آن را پخش کرد، اعلام نموده بود که لبنان در آستانه مرحله‌ای است که در آینده مرکزی محوری برای فعالیت‌های القاعده خواهد بود.  

مرد شماره دو گروه تروریستی القاعده همزمان با تشدید بحران سیاسی در کشور لبنان ادعا کرده بود لبنان در درگیری‌های آینده با مسیحیان و یهودیان نقش اساسی و محوری دارد.  

دستیار ارشد اسامه بن‌لادن، در این نوار صوتی در پاسخ به پرسش‌های اینترنتی هواداران القاعده منتشر شد، گفته بود: «لبنان دریچه‌ای از دریچه‌های نجات مسلمانان است.»  

الظواهری از نسل مجاهد لبنان خواسته بود خود را برای رسیدن به فلسطین و اخراج نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل (یونیفیل) آماده کنند و زیر بار اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت نروند و به قطعنامه بین‌المللی دیگری عمل نکنند که برای تحکیم قطعنامه 1701و توقف جنگ با اسرائیل در تابستان 2006 میلادی به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: «من می‌‌دانم که مجاهدین لبنان در بین دو حلقه آتش مزدوران آمریکا و همپیمانان‌ آن از سویی و نیروهای منطقه‌ای که در ارتباط با نقشه‌های آمریکا هستند از سوی دیگر واقع است، اما از آنها می‌خواهم صبر و بردباری پیشه کنند.»

نظرات 2 + ارسال نظر
دامنه رایگان دات کام+افزایش آمار یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:54 ب.ظ http://Www.33IR.Com




با سلام خدمت مدیر وبلاگ وبازدید کنندگان عزیز آن

این نوشته تبلیغ نیست:
بلکه یک نیاز هست برای کسانی که وبلاگ یا سایت دارند
حتما می پرسید چی؟
جواب این که: کسانی که وبلاگ یا سایت دارند حتما نیاز به بازدید کنندگانی دارند
که از وبلاگ یا سایت آنها دیدن کنند سایت Www.33IR.Com این مشکل را در حد توان

---- بدون فریب وسو استفاده از دیگران---

حل کرده

ثبت دامنه رایگان با پسوند دات کام برای اولین بار در ایران
و افزایش آمار وبسایت شما به صورت جالب بدون انجام کاری و امکانات دیگر

به سایت Www.33IR.Com رفته ودر صفحه اول یک نام برای خود انتخاب کنید

و مراحل را تا آخر بروید

سعید دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:46 ب.ظ http://iranpolicy.blogsky.com/

سلام
از اینکه نظرت رو در باره ی من و وبلاگم دادی ممنونم
شما می گید که ما باید ساکت باشیم و حرفی نزنیم آخه تا کی می خایم بزنن تو سرمون و ما چیزی نگیم
اگر ما ۵۰۰ نفر باشیم اونا می کشن و اگر ما ۵۰۰۰۰ نفر باشیم ما می کشیم پس نباید خودمون رو با این فکر های نا امید کننده نابود کنیم مگر شما تاریخ مشروطه ایران رو نخوانده اید اگر ۱۰۰ سال پیش پدران ما اون کار رو کردن ما هم می تونیم الان سر نوشت خودمون رو تعیین کنیم
منتظرتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد