وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

شعارهای بامزه در سخنرانی کروبی

کروبی بار دیگر اعتراض تلویحی خود را به صف‌آرایی احزاب اصلاح‌طلب در برابرش تکرار کرد و در عین حال به افشای دخالت وزارت کشور و اطلاعات دولت گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم پرداخت.
مهدی کروبی رقیب اصلاح‌طلب آخرین نخست وزیر کشور که در ادامه تبلیغات انتخاباتی‌اش به جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف رفته بود، در پاسخ به انتقادات مخالفان کاندیداتوری‌اش این‌بار خاطرات کاندیداتوری پیشین خود را برای حاضرین زنده ساخت و همزمان با اعتراضی که از عدم اقبال احزاب اصلاح‌طلب به او حکایت می‌کرد، "دست مجریان انتخابات سوم تیر 84 را هم رو کرد."
شیخ اصلاحات که در غیاب رئیس بنیاد باران حتی از حمایت "مجمع روحانیون مبارز" نیز که 18سال‌ تحت مدیریت وی بود، بی‌بهره گشته، به ایام منتهی به انتخابات پیشین ریاست جمهوری اشاره کرد و نکته‌های زیادی را در چند جمله کوتاه به زبان آورد: "اگر به انتخابات گذشته نگاه کنیم می‌بینیم احزاب کارگزاران، مجاهدین، مشارکت و مجمع روحانیون مبارز، وزارت اطلاعات و وزارت کشور همه به دنبال این بودند که آقای معین با 18 میلیون رای رئیس جمهور شود، اما نه تنها این گونه نشد بلکه وی تنها 4 میلیون رای آورد. " 

هرچند شورای نگهبان در بررسی نهایی انتخابات سال 84 بر سلامت آن صحه گذاشت اما حمایت و تلاش وزارت کشور دولت خاتمی برای پیروزی "معین" که البته ناکام ماند، قابل تامل است. 
 


این در حالیست که مسئولان دولت سابق به همراه رئیس مجمع تشخیص مصلحت همچنان دولت نهم را به تلاش برای تحت‌الشاع قرار دادن انتخابات به نفع خود متهم می‌کنند و مدعی‌اند سلامت انتخابات با تردید مواجه است.  

 

گفتنی است در این مراسم دانشجویان با سر دادن شعارهای جالب و بامزه ای از جمله "مهدی با تعصب"، "کروبی رییس جمهور میشه خدا می دونه که حقشه..." و "کروبی حمایتت می‌کنیم" از سخنان کروبی استقبال کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد