وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

وبلاگ ارزشی - تحلیلی عبرت

ان فی ذلک لعبرة ||| از دیگران عبرت بگیرید قبل از آنکه عبرت دیگران شوید

سخنگوی اصلاح طلبان مجلس هفتم به خارج از کشور رفت

نورالدین پیرمؤذن نماینده اردبیل در مجلس هفتم و سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان یک شنبه شب از طریق رله ماهواره‌ای در یک گفتگوی زنده یک‌ساعته با تلویزیون فارسی صدای آمریکا شرکت کرد.
 
این میزگرد با عنوان «پشت پرده انتخابات» در حالی برگزار شد که در تاریخ فعالیت شبکه تلویزیونی صدای آمریکا تاکنون هیچ نماینده، مسئول یا مقامی در هیچ یک از سطوح جمهوری اسلامی در این برنامه یا سایر برنامه‌های این شبکه شرکت نکرده بود. شبکه فارسی «صدای آمریکا» آشکارا در راستای براندازی جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و در این مسیر حتی اصلاح‌طلبان و نیروهای سیاسی بیرون از قدرت که در چارچوب جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند را مورد حمله قرار می‌دهد.

پیرموذن که از خارج ایران و از طریق رله ماهواره‌ای در این برنامه شرکت کرده بود؛ توسط مجری برنامه با عنوان «نماینده اردبیل» و «سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی» معرفی شد. با آن که این برنامه «پشت پرده انتخابات» نام داشت، اما وی بخش مهمی از سخنان خود را به تشریح انتقادات اصلاح‌طلبان از دولت محمود احمدی‌نژاد مخصوصاً در حوزه سیاست خارجی اختصاص داد.

با آن که پیرموذن «غالباً» می‌کوشید در چارچوب گفتمان اصلاح‌طلبان ملتزم به نظام سخن گفته و از ادبیات نیروهای خارج از حاکمیت اجتناب کند، اما بخش‌هایی از اظهارات او مخصوصاً در زمینه ردصلاحیت‌ها تند و قابل انتقاد بود. به ویژه آن که وی در زمینه نقش مقامات عالیرتبه نظام در مساله ردصلاحیت‌ها که توسط مجری برنامه با نام مورد اشاره قرار گرفتند، اظهاراتی داشت که قطعاً با ادبیات یک نماینده مجلس شورای اسلامی متضاد بود و حتماً با انتقاد بزرگان جناح اصلاح‌طلب مواجه خواهد شد.

پیرمؤذن که خود توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شده است؛ ردصلاحیت‌های اخیر را «قتل عام سیاسی اصلاح‌طلبان» و «کوبیدن میخ بر تابوت اصلاح‌طلبان» از سوی کسانی خواند که به دنبال «یک دیکتاتوری تمام عیار نظامی» هستند.
 
سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هفتم با استفاده از عبارت «حزب پادگانی» همچنین مدعی شد: «هر چهره‌ای که در مجلس هفتم یک چهره انتقادی یا اثرگذار بود را کنار گذاشته‌اند تا یک مجلس یک‌صدا یا شاید بی‌صدا جهت استفاده ابزاری درست نمایند».

وی در زمینه «تصمیمات اولیه بزرگان جبهه اصلاحات» برای شرکت در انتخابات مجلس هفتم، با تاکید بر تلاش اصلاح‌طلبان برای تامین منافع ملی و تشریح اهداف آن‌ها از حضور در انتخابات، یادآور شد که قرار بر این بوده است در صورت ردصلاحیت نصف + 1 نامزدهای اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلبان از حضور در انتخابات انصراف دهند.
 
 پیرموذن با اشاره به این که انصراف نامزدهایی چون عارف نیز در این راستا بوده است گفت: بر اساس تصمیمات اولیه اصلاح‌طلبان، ما اکنون نباید در انتخابات شرکت کنیم.

این گزارش می‌افزاید: مجری برنامه در پایان این میزگرد ایمیل یکی از بینندگان برنامه را خواند که از پیرموذن پرسیده بود با وجود اظهارات خود در این برنامه، آیا به ایران باز خواهد گشت یا خیر؟ و آیا نگران نیست که با اتهاماتی نظیر جاسوسی و ... بازداشت شود؟ پیرموذن در پاسخ به این سئوال با تاکید بر این که مطالب مطرح شده در این برنامه را قبلاً در قالب نطق‌های پیش از دستور مجلس نیز علناً مطرح کرده است، از پاسخ به این سئوال که «آیا به ایران بازخواهد گشت یا خیر» امتناع کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد